کد خبر 226541
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

سپاهان به دو دلیل شانس بیشتری از پرسپولیس دارد

سپاهان به دو دلیل شانس بیشتری از پرسپولیس دارد

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد در بازی حساس امروز شانس تیم میزبان بیشتر است.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل امروز سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان اظهار داشت: این بازی شرایطش با تمام بازی‌های طول فصل متفاوت است و تحلیل کردنش به واسطه شرایط دو تیم کار دشواری است. دو تیم و بازیکنان و هوادارانشان به خوبی می‌دانند این چه بازی مهمی است و همین موضوع آنها را آماده یک بازی متفاوت می‌کند. این بازی از چند جهت اهمیت بالایی دارد. اینکه دو تیم در کورس قهرمانی و مدعی به مصاف هم می‌روند و دیگر همان اهمیت بازی برای دو تیم و هوادارانشان هست که به واسطه رقابت قهرمانی در سال‌های اخیر یک کری میان‌شان شکل گرفته است و اینکه به واسطه قانون چند سال اخیر لیگ برتر دیدارها رو در رو بالاتر از تفاضل گل در جایگاه تیم‌ها تعیین کننده هستند. برای همین اگر یکی از این دو تیم برنده بازی امروز شود ممکن است در پایان لیگ ثمره برد این بازی را ببیند و تیمی که شکست خورده بابتش تنبیه شود.

وی افزود: اگر شرایط دو تیم را بخواهم ارزیابی کنم هر دو در هفته‌های اخیر لیگ برتر نتایج ضعیفی گرفتند با این تفاوت که پرسپولیس نوار ناکامی‌هایش در لیگ برتر را در آسیا هم دنبال کرد و مقابل استقلال تاجیکستان نتیجه نگرفت ولی سپاهان مقابل آلمالیق یک برد خیلی خوب کسب کرد و همین موضوع شرایط دو تیم را حداقل از لحاظ روحی و روانی متفاوت کرده است. مورد بعدی هم امتیاز میزبانی این بازی است که اهمیت بالایی در روند بازی دارد و به نظرم سپاهان با استفاده از این دو پوئن می‌تواند برنده بازی امروز باشد و شانس بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد، هرچند باز هم می‌گویم یک بازی در این سطح اهمیت و حساسیت قابل پیش بینی نیست و اینها فقط مواردی است که به واسطه آن شرایط دو تیم را تحلیل می‌کنیم و ممکن است نتیجه بازی چیز متفاوتی باشد.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت فنی دو تیم هم گفت: پرسپولیس به واسطه مصدومیت بازیکنانش و مشکلات دیگری که داشت در چند هفته اخیر تیم سرحالی نبود و این اثرش را روی روند حرکتی تیم گذاشته بود و الان نمی‌دانم وضعیت آمادگی بازیکنانش چطور است. وحید امیری که ظاهراً غایب است ولی مهدی ترابی آماده بازی است و به مرور به ترکیب اصلی اضافه شد و می‌تواند یک وزنه در ترکیب پرسپولیس باشد. مثلث ترابی، رفیعی و صادقی در طراحی حملات پرسپولیس نقش کلیدی دارند و بازیکنان محوری تیم هستند که سپاهان باید ارتباط آنها را با خط حمله قطع کند تا تیم نتواند موقعیت سازی کند. از سمت دیگر سپاهان است که با سرعت دادن به کناره‌های بازی و وینگرهایش سعی دارد از  فضاها برای فشار روی دروازه حریف استفاده کند. فکر می‌کند برنامه مورایس استفاده از  فضای پشت سر اسماعیلی‌فر و نعمتی باشد که البته نعمتی کمتر از اسماعیلی‌فر نفوذ می‌کند. یک احتمال هم دارد که گل‌محمدی به جای دانیال از هنانوف در سمت راست استفاده کند که طرفین زمین را ببندد و اجازه نفوذ ندهد. در کل به نظرم دو تیم چاشنی احتیاط را در عملکرد و چینش نفراتشان را رعایت خواهند کرد.

سیدصالحی در رابطه با حواشی دو تیم در بازی‌های اخیر هم توضیح داد: متاسفانه وقتی حساسیت یک بازی زیاد باشد پتانسیل ایجاد حاشیه و جنجال هم در آن بالاست. یک اتفاق و یک درگیری درون زمین و یک برخورد یا یک سوت مشکوک داور کافی است که بازی از متن خارج شده و به حاشیه برود. خواهش من از نیمکت دو تیم این است که در حفظ آرامش بازی تلاش کنند و اجازه دهند فارغ از نتیجه بازی از یک بازی با کیفیت میان دو تیم خوب لذت ببریم و چهره فوتبال با این مسائل مخدوش نشود و اینکه هواداران دو تیم هم فقط به هواداری و تشویق تیم خودشان بپردازند تا بازی از جریان خودش خارج نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha