کد خبر 226063
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

مدیر فرهنگی هنری موزه ملی انقلاب اسلامی در گفتگو با «حیات»:

روایتگری وقایع غزه برای نسل جوان در باغ موزه

روایتگری وقایع غزه برای نسل جوان در باغ موزه

قهری از روایتگری وقایع غزه و جنایات 75 ساله رژیم صهیونیستی به سبکی نوین در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ اصل روایتگری در وقایع تاریخی، ملی و مذهبی مسئله بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید دارند تا جایی که می فرمایند: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.»

معاونت فرهنگی و هنری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای تبیین و روشنگری جنایت نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی برای نسل جوان، ویژه برنامه «من یک کودک فلسطینی‌ام» را برگزار می‌کند.

این ویژه برنامه به منظور مقابله با هجمه گسترده رسانه‌ای در وارونه نمایی مقاومت مردم غزه و فلسطین اشغالی و روشنگری جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس، برگزار می‌شود. مجموعه باغ موزه دفاع مقدس مانیتورهای سیاری تدارک دیده تا بر روی پل پیروزی موزه (حدفاصل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب تهران) تعبیه شوند.

عبدالله قهری مدیر فرهنگی هنری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره این ویژه برنامه گفت: با توجه به اتفاقاتی که به تازگی در فلسطین و غزه رخ داده است؛ همانگونه که می دانید این اتفاقات مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه جنایتی چندین ساله است که 75 سال به طول انجامیده است.

وی ادامه داد: عموما نسل جدید آشنایی چندانی با جنایات رژیم صهیونیستی نداشته و رسانه های استکبار نیز به شدت تلاش می کنند این موضوع را وارونه جلوه داده و جای ظالم و مظلوم را تغییر دهند؛ همچنین شبکه های اجتماعی در این راستا بسیار فعال هستند؛ مخاطبان این شبکه ها نسل جوان هستند و به شدت هجمه وجود دارد.

قهری همچنین اظهار کرد: به خاطر مجموعه فرهنگی و گردشگری که در مسیر باغ موزه ملی دفاع مقدس قرار داشته و مخاطب نسل جوان در آنجا حضور دارند؛ سعی داریم روایتگری را با شیوه ای تازه تر برای نسل جوان بیان کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح با مانیتورهایی بزرگ، یکسری تصاویر نشان داده می شود و مخاطبان نظرشان را بیان می کنند. در حقیقت جنایات 75 ساله رژیم صهیونیستی برای نسل جوان به زبان خودشان روایت می شود. نوع اجرا نیز متفاوت بوده و به سبکی خواهد بود که نسل جوان تر با آن ارتباط برقرار کنند.

وی بیان کرد: این برنامه با رویکرد رسانه‌ای از ۱۷ الی ۱۹ آبان ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ روایت‌گر جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه برای نسل جوان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha