کد خبر 225961
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

«حیات» گزارش می دهد؛

تهدید اتمی غزه و سکوت تکراری مجامع بین المللی

تهدید اتمی غزه و سکوت تکراری مجامع بین المللی

اخیرا وزیر میراث رژیم صهیونیستی در گفتگویی اظهار کرده بود که یکی از راه ها در حملات به غزه استفاده از بمب اتمی است که طبق معمول مجامع بین المللی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) صبح روز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت: ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد.

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آن‌ها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آن‌ها (مردم غزه) را می‌شکند ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم. البته دیری نگذشت که الیاهو در پی تشدید انتقادات علیه وی، مجبور به عقب نشینی از اظهارات خود شد.

به گزارش حیات؛ سال ۲۰۱۷ پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای در سازمان ملل متحد به تصویب رسید، اما کشورهای دارای سلاح اتمی آن را بایکوت کردند. رژیم صهیونیستی در کنار دیگر دارندگان سلاح اتمی به این معاهده رای نداد.  رژیم صهیونیستی با همراهی غرب با اتهام زنی به ایران در مورد قصد تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای داستان‌پردازی می‌کنند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند؛ این در حالی است که بیشترین بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در طول تاریخ از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام شده و هیچگونه مدرکی دال بر اثبات این ادعاها نیز یافت نشده است.

در این راستا محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس ‌سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با ایرنا گفت: بار دیگر یک مقام رژیم‌ صهیونیستی بر داشتن سلاح‌های هسته‌ای اعتراف کرد و مهم‌تر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی‌گناه غزه، ساده‌ترین اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل را به چالش کشید.

وی تصریح کرد: هرچند برخی دولت‌ها این اقدام را تقبیح و محکوم کرده‌اند، لیکن زمان آن فرا رسیده که سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد در برابر این گستاخی که تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، سکوت خود را بشکنند و در برابر آن تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی، به‌ویژه مدیرکل، نیز به خاطر ماهیت ساختاری و وظایفی که در چارچوب عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای به‌ویژه ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای بر عهده دارد، لازم است رویکردی مستقل و مجدانه در این زمینه اتخاذ کرده و ضمن محکومیت این تهدیدات مخرب و مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل، پیامدهای ناشی از تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم جعلی را اعلام و به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش کند.

از سوی دیگر ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مواضع وزیر میراث رژیم صهیونیستی، غیرمنطقی، خلاف حقوق بین‌الملل و ناشی از خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: واکنش‌های بین‌المللی به این موضع بسیار گسترده بود و به جایی رسید که مقامات رژیم اشغالگر قدس هم نسبت به این اظهارات موضع‌گیری کردند، اما واقعیت این است که خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در عناصر مدیریتی این رژیم جریان دارد و همه دنیا باید یکصدا نسبت به این رویکرد حیوان‌صفتانه واکنش منفی نشان دهند و آن را محکوم کنند.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص تهدید وزیر رژیم صهیونیستی در استفاده از بمب اتم در غزه نوشت: اظهارات وزیر رژیم اسرائیل به استفاده از بمب اتمی نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است. 

شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کند. 

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز در واکنش به این صحیت هاگفت: اظهارات وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی در دولت اشغالگر، مبنی بر اینکه استفاده از بمب اتم در غزه یک گزینه است، منعکس‌کننده تروریسم بی‌سابقه‌ای است که این دولت و اطرافیانش، علیه ملت فلسطین اعمال می‌کنند؛ این تروریسم خطری برای کل منطقه و جهان است. وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان به اظهارات وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب اتمی در غزه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش حیات؛ رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی تا کنون معادل دو بمب اتمی را بر سر مردم غزه آوار کرده است، اما متحدانش طبق معمول چشم خود را بر این جنایت حقوق‌بشری بسته‌اند. در عین حال، تعداد بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در این چند هفته بر غزه ریخت، معادل تعداد بمب‌هایی است که آمریکا طی یک سال علیه افغانستان استفاده کرد.

صهیونیست‌ها که برای مردم فلسطین قائل به رعایت موازین حقوق بشر نیستند با حمله به اماکن غیرنظامی مثل بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس دست به نسل‌کشی فلسطینیان زده‌اند تا به خیال خود شکست در عملیات طوفان الاقصی را جبران کنند از این‌رو لازم است تا جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئولانه به فکر خلع سلاح اتمی این رژیم بوده و سایه تهدیدهای آن را از امنیت و صلح در جهان کم کنند. بدون شک سکوت مجامع بین المللی و حمایت قاطع قدرت‌های غربی از بی توجهی رژیم صهیونیستی به مبانی حقوق بین الملل و اتخاذ رویه های غیر قانونی که این روزها جهانیان شاهد جلوه هایی بسیار فجیع و غیر انسانی از آن در کشتار زنان و کودکان و شهروندان غیر نظامی در غزه است اصلی ترین مشوق این رژیم برای ادامه شرارت و کشتار بی‌گناهان  است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha