کد خبر 225026
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

سفر رئیس آنروا به غزه؛ «ابعاد این تراژدی بی‌سابقه است»

سفر رئیس آنروا به غزه؛ «ابعاد این تراژدی بی‌سابقه است»

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت که وضعیت غزه «بی‌سابقه» است. او برای اولین بار از این منطقه فلسطینی تحت محاصره، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، در بیانیه آنروا به نقل از فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا آمده است: «این اولین بار است که از زمان آغاز این جنگ وحشتناک، تقریبا در چهار هفته پیش، به من اجازه ورود داده شده است... ابعاد این تراژدی بی‌سابقه است.»

لازارینی از مدرسه‌ای که توسط آنروا در رفح، واقع در جنوب غزه اداره می‌شود، بازدید کرد. این مدرسه به عنوان پناهگاهی برای فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازارینی آن را پرجمعیت و شلوغ توصیف کرد.

او گفت: «میزان پریشانی و شرایط غیربهداشتی زندگی فراتر از درک بود. همه فقط آب و غذا می‌خواستند.» او خاطرنشان کرد که از هفتم اکتبر ۷۰ کارمند آنروا در غزه کشته شده‌اند.

آنروا در بیانیه قبلی خود اعلام کرد که بیش از ۶۷۰ هزار تن در نزدیک به ۱۵۰ تاسیسات پرجمعیت آنروا در سراسر غزه پناه گرفته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود به نوار غزه را که از زمان حمله غافلگیرانه گروه فلسطینی حماس در ۷ اکتبر تحت حملات هوایی بی‌امان قرار دارد، گسترش داده است. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۰۳۰۰ تن از جمله حداقل ۸۷۹۶ فلسطینی و بیش از ۱۵۳۸ صهیونیست در این درگیری کشته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha