کد خبر 224751
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵

مهدوی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

ابتلای ۱۴ درصد از افراد بالای ۲۵ سال در کشور به دیابت

ابتلای ۱۴ درصد از افراد بالای ۲۵ سال در کشور به دیابت

معاون دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف برنامه نظام سلامت این بود که افزایش شیوع چاقی و دیابت را در کشور به صفر برسانیم.

علیرضا مهدوی، معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور مبتلا به دیابت هستند. این آمار نسبت به مطالعه قبلی ایران در سال ۹۵، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پیر شدن جمعیت از علت های اصلی افزایش ابتلا به انواع بیماری دیابت در افراد است. متولدان دهه شصت نیز با افزایش سن و رسیدن به میانسالی می‌توانند در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت باشند.

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که شیوع بیماری کرونا سبب بروز بیماری دیابت‌ها به خصوص دیابت نوع یک در بین افراد شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپیدمی بیماری کرونا تاثیر منفی روی سبک زندگی مردم گذاشته و موضوعاتی مانند کاهش تحرک مردم تحت تاثیر عارضه کرونا اتفاق افتادند.

مهدوی با بیان اینکه میانگین قند خون افراد در شرایط ناشتا در جامعه آماری بالاتر از ۱۰۰ و متوسط فشار خون افراد بالای ۲۵ سال حدود ۱۲۵ است،

وی در ادامه یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهند که اضافه وزن حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است. چاقی در بین افراد در کشور، حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: یکی از اهداف برنامه نظام سلامت این بود که افزایش شیوع چاقی و دیابت را در کشور به صفر برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha