کد خبر 224736
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

رئیس ستاد انتخابات گلستان عنوان کرد:

اعضای ستاد انتخابات مراقب گفتار خود باشند

اعضای ستاد انتخابات مراقب گفتار خود باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه دست اندرکاران برگزار انتخابات تلاش کنند تا در مظان اتهام قرار نگیرند، افزود: رعایت اصل امانت داری در انتخابات بسیار مهم بوده و در این خصوص هیچ گونه کوتاهی و سستی پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سیدعلی مهاجر ظهر سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست آموزشی فرمانداران، بخشداران مستقل و اعضای ستاد انتخابات استان گلستان اظهار کرد: انتخابات یکی از مهمترین اتفاقات کشورمان در تعیین سرنوشت است که باید برای باشکوه‌تر برگزار شدن آن همه پای کار باشند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخاباتی در ایجاد شور انتخاباتی در جامعه، ادامه داد: قطع به یقین به سلامت و حسن رفتار همه عوامل برگزاری انتخابات اطمینان داریم اما ممکن است رفتار یا گفتار ناخواسته‌ای موجب شبه افکنی و سوء استفاده بدخواهان و معاندین قرار گیرد که باید مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید بر اینکه باید اعضا برای جلوگیری از رخداد شبهات، در رفتار و گفتار خود مراقب باشند تا در مظان اتهام قرار نگیرند، افزود: عزم دولت و همچنین ستاد انتخابات تحقق چهار راهبرد مورد تأکید مقام مقام معظم رهبری موسوم به «رسام» بوده که در همین راستا کارگروه رسام در ستاد راه اندازی شده است.

وی هماهنگی گام به گام و مشورتی با دو مجموعه شورای نگهبان و جامعه اطلاعاتی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: مشورت می‌تواند در روند اجرای انتخابات بسیار کمک‌کننده و خنثی‌کننده شبهات احتمالی باشد.

مهاجر با بیان اینکه اقدامات قابل توجه و مثبت ستادهای شهرستانی، استفاده از اقوام در انتخاب معتمدین و همچنین هماهنگی کامل با شورای نگهبان و تأیید صلاحیت حداکثری آنها بوده است، اضافه کرد: لیست ثبت نام کنندگان، تا تأیید صلاحیت نهایی، امانتی در دست ما است و انتشار آن ممنوع و خلاف بوده و قطعاً رعایت اصل امانت داری بسیار مهم است و در این خصوص هیچ گونه کوتاهی و سستی پذیرفتنی نیست.

وی استفاده از افراد امین و شناخته شده در دبیرخانه انتخابات را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: محیط دبیرخانه نیز باید از ورود افراد غیر، مصون باشد و لازم است انتخابات‌های گذشته بازبینی شده، و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و در برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی و پیشگیری‌ها، در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد انتخابات گلستان اجرای کامل قانون را بسیار مهم و راهبردی دانست و توضیح داد: باید عوامل برگزاری انتخابات قانون را مسمتر و به دفعات بخوانند و به آن مسلط شوند و همه اقدامات باید به مشارکت حداکثری منتهی شود و طرح‌ها و ایده‌های موفق توسط کمیته مشارکت جمع بندی و به دیگر فرمانداری‌ها ابلاغ شود و قطعاً این ایده‌ها به ستاد مرکزی در وزارت کشور نیز انعکاس داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همانگونه که استاندار گلستان «علی محمد زنگانه» با خدمت صادقانه، کار مضاعف، ایجاد و تقویت زیرساختی‌های عمرانی و اقتصادی استان، برای تحقق ۴ راهبرد تلاش می‌کند، یادآور شد: با الگوبرداری از این مهم باید در شهرستان‌ها نیز فضای خدمت رسانی بیش از گذشته ملموس شود.

وی در خصوص چگونگی روند آموزش به عواملی اجرایی شعب اخذ رأی گفت: در انتخاب عوامل اجرایی شعب اخذ رأی از هم اکنون اقدام شود تا فرصت کافی برای آموزش آنها باشد و تنها به دوره‌هایی که توسط کمیته آموزش، در سطوح منطقه‌ای، استانی و کشوری برنامه‌ریزی کرده است، بسنده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha