کد خبر 224296
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

هزینه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ایمنی راههای کردستان

هزینه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ایمنی راههای کردستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست امسال برای ایمنی و حریم راه های استان هزینه شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ صلاح الدین محمدی اظهار کرد: بر این اساس در این بازه زمانی ۲ هزار و ۳۵۰ کیلومتر خط کشی سرد در محورهای استان انجام شد و در ۵۱ مقطع نیز ایمن سازی اضطراری راه‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی راه ها جهت سهولت تردد، گفت: بیش از ۹ هزار تابلو علائم ایمنی راهها در نیمه نخست امسال در سطح جاده های استان نصب، تعمیر و نظافت شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، اضافه کرد: همچنین در همین مدت بیش از هزار و ۸۹۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی در سطح جاده‌های استان احداث، تعمیر و نظافت شد.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه حریم و ایمنی راه اشاره کرد و گفت: اجرای روشنایی نقطه ای در ۶ تقاطع همسطح، نگهداری روشنایی راه به طول ۴۵ کیلومتر، ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود به طول ۱۱ کیلومتر از جمله این اقدامات است.

جاده‌های استان کردستان دارای ۶۶ نقطه حادثه خیز است که ۲۷ مورد آن پر تصادف و ۳۴ نقطه دارای تصادف و چهار نقطه هم نیازمند اصلاح است که رفع مشکلات ۳۲ مورد آن در دست مطالعه است.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha