کد خبر 208006
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خبر داد:

۵۳ مورد آزادسازی حریم راه‌های بروجرد/ حذف دونقطه حادثه‌خیز

۵۳ مورد آزادسازی حریم راه‌های بروجرد/ حذف دونقطه حادثه‌خیز

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد از آزادسازی ۵۳ مورد حریم راه‌های این شهرستان در سه‌ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد ایرانشاهی در جمع خبرنگاران، به عملکرد سه‌ماهه اول ۱۴۰۲ اداره راهداری این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی همکاران و در هماهنگی با ادارات ستادی مربوطه، ۶۱/۵ کیلومتر خط‌کشی راه‌های اصلی، سرویس و نگهداری ۲۸ کیلومتر روشنایی، ۳ دستگاه برج نوری، نصب و تعمیر ۱۵ چراغ هشدار دهنده و نصب علائم ایمنی و هشداری (تابلوهای مسیرنما، بشکه‌های ایمنی، استوانه ایمنی، سرعت کاه و گل‌میخ) به تعداد بیش از هزار عدد انجام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های زیرگذر کشتارگاه (با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد)، پادگان مهندسی (با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد)، حذف دونقطه حادثه‌خیز (در حال اجرا) محورهای بروجرد_اراک، پیچ دهکرد با عملیات ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، محور روستایی گوشه محسن بن علی با عملیات ۲ هزار مترمکعب خاکبرداری و احداث خروج اضطراری به طول ۱۵۰ متر با عملیات ۳ هزار مترمکعب خاکبرداری از دیگر فعالیت این اداره است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: انجام روکش آسفالت محورهای مواصلاتی به طول ۹ کیلومتر، لکه‌گیری هندسی ۹۲ هزار مترمربع و لکه‌گیری راه‌های ۴۰ روستا به مقدار ۳۰۰ تن جمعاً با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

ایرانشاهی اضافه کرد: جمع‌آوری، تعمیر و مرمت گاردریل به طول ۱ کیلومتر، ایجاد شیار عرضی در ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی، احیاء و ایجاد هره خاکی به طول ۵۰۰ متر از دیگر خدمات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ است.

وی بیان کرد: همچنین ۲.۵ کیلومتر زیرسازی راه‌های روستایی، ۴۰۰ کیلومتر تسطیح، رگلاژ و پاکسازی محورهای اصلی و روستایی، کیلومتر ریزش برداری در محورهای آبسرده و ونایی، آزادسازی حریم (۵۳ مورد) و جلوگیری از حفاری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز (۱۲۳ مورد) از دیگر عملکرد این اداره بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل و در تعامل با ادارات ستادی این حوزه، خدمات ایمنی در قالب طرح ارتقای ایمنی وانت بارها به ۶۵ وانت ملزومات ایمنی، ۷۵ مورد برخورد با متخلفین در حوزه حمل‌ونقل و ۴۹ مورد پاسخگویی به شکایات و همچنین در راستای کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی گشت مشترک با پلیس‌راه ۳۹ مورد انجام شده است.

ایرانشاهی اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌های سال جاری راهداری شهرستان بروجرد، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای روکش آسفالت کلیه راه‌های اصلی بروجرد که برای این شهرستان یک رکورد بسیار عالی در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی محسوب می‌شود و همچنین اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جهت نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی در محور حادثه‌خیز بروجرد_اشترینان _ملایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha