کد خبر 224163
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

امشب برنامه «چشم و چراغ» زندگی شهید علی وردی را روایت می‌کند

امشب برنامه «چشم و چراغ» زندگی شهید علی وردی را روایت می‌کند

برنامه «چشم و چراغ» امشب در شبکه دو سیما به معرفی شهید مدافع وطن آرمان علی وردی خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ قسمت جدید برنامه «چشم و چراغ» امشب روایتگر سبک زندگی شهید «آرمان علی وردی» است که 4 آبان سال 1401 به دست اغتشاشگران مجروح شده و دو روز بعد در 6 آبان به دلیل جراحات بسیار به شهادت رسید.

در این برنامه با پدربزرگ، پدر، برادر و دایی آن شهید بزرگوار گفتگو شده تا هموطنان با جنبه‌های کمتر شنیده شده از زندگی ساده و بی‌آلایش این شهید عزیز کشورمان بیشتر آشنا شوند.

«چشم و چراغ» در این قسمت برنامه به مراسم‌های مختلفی که امروز در سالروز شهادتش برای شهید «آرمان علی وردی» در بهشت زهرا، مسجد امام علی (ع) و همچنین محل شهادت وی در اکباتان برگزار می‌شوند نیز می‌پردازد.

این برنامه که حاصل تلاش 27 استان کشورمان است، به منظور معرفی شهدای دفاع مقدس اقصی نقاط کشورمان، با خانواده آن‌ها دیدار کرده و خاطراتی از زبان خانواده‌ها و دوستانشان را به نمایش می‌گذارد. محوریت این برنامه بر اساس نمایش سبک زندگی شهدا و تغییر نگرش مخاطبان نسبت به شهدا و خانواده‌های آنان است.

امشب برنامه «چشم و چراغ» زندگی شهید علی وردی را روایت می‌کند

برنامه «چشم و چراغ» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما است که امشب ساعت 23:20 از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد.

شهید آرمان علی وردی در ۱۳ تیر ماه سال ۱۳۸۰ در تهران دیده به جهان گشود. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد و به گفته پدرش پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه گردید. وی قبل از شهادت، تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در تهران در پایه سوم می‌گذراند و بسیجی یگان امام رضا (ع) سپاه محمد رسول‌الله تهران بود.

امشب برنامه «چشم و چراغ» زندگی شهید علی وردی را روایت می‌کند

مادر شهید علی وردی درباره آرزوی فرزندش می‌گوید: زمانیکه به خواسته ها و شیوه زندگی آرمان  فکر می‌کنم و می‌بینیم که آرمان به آرزویش رسید تحمل این مصیبت برایم راحت تر شده و صبور تر می‌‍شوم چون می دانم که به آرزویش رسید.آرمان همیشه به من می گفت که برایم آرزوی شهادت کن و خوشحالم که فرزندم به آرزویش رسید.

گفتنی است شهید علی وردی در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب و شتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیه الله (عج) منتقل می‌شود؛ اما به دلیل شدت خون‌ریزی، روز جمعه (۶ آبان) جان خود را ازدست‌داده و به شهادت می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha