کد خبر 219901
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

معاون فرهنگی بنیاد شهید تشریح کرد؛

برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر همزمان با سالروز ولادت پیامبر رحمت/ شرکت ۴ کشور در بخش بین المللی جشنواره

برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر همزمان با سالروز ولادت پیامبر رحمت/ شرکت ۴ کشور در بخش بین المللی جشنواره

هاشمی گفت: جشنواره موسیقی نوای مهر (ایثار) از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه در استان لرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری تشریح برنامه های «دومین جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر (ایثار)» با حضور هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مختاری مدیرکل حمایت و نظارت بر  تولیدات فرهنگی و هنری و جمعی از خبرنگاران در مجتمع فرهنگی رسول زاده برگزار شد.

هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست درباره اهداف این جشنواره بیان کرد: توجه به شعر و ترانه به عنوان ثروت ملی و ایجاد انگیزه و مسیر برای نسل نو با نگاه به فرهنگ مهرورزی، ایثار و از خودگذشتگی؛ بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند موسیقی، سرود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی؛ تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی و گسترش زمینه فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر با موضوع « ایثار و شهادت» و « همدلی اجتماعی» در سطح ملی از اهداف جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر است. 

وی ادامه داد: ایجاد آرشیو موسیقی، سرود با محوریت فرهنگ ایثار؛ تشویق و حمایت از آفرینش‌گران موسیقی، سرود با موضوع «ایثار و شهادت» و «انفاق، مهربانی، عطوفت، همدلی و ایثار اجتماعی»؛ گسترش زمینه های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه از دیگر اهداف برگزاری جشنواره خواهد بود. 

 معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: ایران سربلند، ایران مقتدر؛ ایثار، شهادت، مهربانی، همدلی، ایثار اجتماعی و آموزه های دینی و تاثیر آن در ترویج فرهنگ ایثار از موضوعات جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۸۴ از ۱۴ استان کشور به جشنواره رسیده است، اظهار کرد: ۶ گروه منتخب از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و افغانستان در بخش بین المللی در جشنواره موسیقی مهر شرکت کرده اند. 

هاشمی در پایان گفت: زمان برگزاری جشنواره و مراسم اختتامیه از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مهرماه و در استان لرستان خواهد بود.ما در حوزه موسیقیایی کشوری غنی هستیم و همه اقوام هر کدام موسیقی خاص خود را دارا هستند. موسیقی لرستان همیشه موسیقی حماسی بوده است و این ظرفیت حماسی مردم و موسیقی لرستان برجسته و ذاتی این استان است لذا بر آن شدیم این جشنواره را در این استان برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha