کد خبر 219930
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با «حیات»:

جشنواره موسیقی نوای مهر عرصه ای برای شناخت استعدادها

جشنواره موسیقی نوای مهر عرصه ای برای شناخت استعدادها

هاشمی گفت: ماموریتی که برای معاونت فرهنگی در این حوزه تعریف شده است؛ معرفی گروه هایی است که کمتر عرصه برای معرفی داشته تا آنان حمایت و معرفی شوند.

محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره اولین جشنواره بین المللی و دومین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر (ایثار) گفت: در راستای ماموریتهای ذاتی بنیاد شهید که توسعه و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است و به واسطه یکی از بهترین راههای ابلاغ این پیامها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که همان هنر است؛ برگزاری جشنواره های مختلف یکی از ماموریتهای معاونت فرهنگی است. یکی از این جشنواره ها که به صورت جدی آن را دنبال کردیم جشنواره موسیقی نوای مهر است که معرفی موسیقی های محلی و کلاسیک که در حوزه حماسه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید شده است.

هاشمی اظهار کرد: یکی از بهترین قاب‌هایی که در پیروزی انقلاب اسلامی داریم، شعارها و سرودهای انقلابیون است. پس از آن؛ در زمان حمله رژیم بعثی قاب همخوانی های نوحه ها و نواهایی رزمندگان است. حوزه موسیقی یکی از حوزه های جذاب است؛ لکن مدتی این حوزه کمرنگ شده بود به همین خاطر این جشنواره را امسال در استان لرستان که استانی حماسی است؛ برگزار کردیم. 184 اثر به جشنواره رسید که 23 اثر از 14 استان کشور منتخب شدند. 6 اثر از 4 کشور عراق، سوریه، لبنان و افعانستان انتخاب شدند که در اختتامیه حضور خواهند داشت.

وی تشریح کرد: ماموریتی که برای معاونت فرهنگی در این حوزه تعریف شده است؛ معرفی گروه هایی است که کمتر عرصه برای معرفی داشته تا آنان حمایت و معرفی شوند. عامل دوم اینکه گروه ها برای تولید بیشتر این آثار ترغیب شوند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اعلام کرد: مراسم پایانی جشنواره از روز میلاد حضرت پیامبر (ص) آغاز شده و اختتامیه عصر روز سیزدهم در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha