کد خبر 219619
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

یک کارگردان هنرهای نمایشی:

پایتخت دفاع مقدس همچنان در حسرت نداشته‌هاست

پایتخت دفاع مقدس همچنان در حسرت نداشته‌هاست

یک نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی می‌گوید خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس مشهور است اما همچنان در حسرت نداشته‌هاست و در موارد بسیاری مهجور مانده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مصطفی بوعذار، اضافه کرد: هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر دفاع مقدس از نبود یک کتابخانه جامع و تخصصی دفاع مقدس در مرکز استان گلایه دارند.

او خاطرنشان کرد: با وجود حجم بالایی از استعدادهای درخشان در عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس و وجود پتانسیل عظیم هنرمندان، بسترهای مناسب برای شکوفایی استعدادها وجود ندارد و نویسندگان و پژوهشگران برای دسترسی به منابع جامع، فارغ از تحقیق‌های میدانی، از نبود یک کتابخانه تخصصی جامع کاملا رنج می‌برند.

این هنرمند تصریح کرد: هیچ عزم راسخی در میان مسئولان استان برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کتاب دفاع مقدس در خوزستان وجود ندارد. در حالی که در استان‌های دیگر در بهترین منطقه شهر با مساحتی مناسب کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در حال بهره‌برداری است.

بوعذار شهرک سینمایی دفاع مقدس را وعده سال‌های گذشته و به جا مانده‌ی مدیران و مسئولان استان خوزستان عنوان کرد و گفت: یکی از خواسته‌های عموم فیلمسازان و هنرمندان کشور راه‌اندازی شهرک سینمایی دفاع مقدس خوزستان است که از ضرورت‌های انکارناپذیر پایتخت دفاع‌ مقدس کشور است و باید مسئولان ارشد استان برای جانمایی و راه‌اندازی آن برنامه داشته باشند.

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان با انتقاد از مدیران فرهنگی خوزستان، گفت: با گذشت هفته دفاع مقدس انتظار می‌رود از میان ۲۳۰۰ برنامه فرهنگی هنری اجرا شده در هفته دفاع مقدس مسؤولان ذی‌ربط گزارشی جامع و شفافی ارایه کنند.

این نویسنده افزود: در کنار نداشته‌های بسیار در حوزه فرهنگ و هنر دفاع مقدس خوزستان، نبود موزه دایمی یکی از مخاطرات و دغدغه دلسوزان فعال دفاع مقدس اهواز است.

وی با اشاره به روند کُند تکمیل و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان، خاطرنشان کرد: گزارشی از پیشرفت کار منتشر نشده است و دلایل عقب‌افتادگی و روزشمار راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان مشخص نیست.

این فعال فرهنگی و منتقد رویدادهای هنری بیان کرد: امروزه اگر دستگاه‌های فرهنگی سهم خود را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعیین کنند و به وظایف خود بدون اغراق و بزرگ‌نمایی عمل کنند شاهد رونق فرهنگ و هنر دفاع مقدس خواهیم بود.

بوعذار یادآوری کرد: خوزستان ظرفیت بسیار عظیمی برای میزبانی یک رویداد شاخص ملی هنری و ادبی در حوزه دفاع مقدس دارد و مدیران فرهنگی خوزستان باید برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه داشته باشند.

مدیر انجمن تئاتر شاهد اهواز با بیان این‌که تقویت فرهنگ و هنر دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در جامعه است، گفت: باید با نگاه مناسبتی هفته‌ای به دفاع مقدس نگاه نشود و باید در طول سال شاهد اقدامات مثبت و جامع در زمینه کاهش کاستی‌ها و نارسایی‌ها در موضوع دفاع مقدس باشیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha