کد خبر 217505
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتگو با «حیات»:

آشنایی با موضوع دفاع مقدس باید از کودکستان آغاز شود

آشنایی با موضوع دفاع مقدس باید از کودکستان آغاز شود

سردار کارگر گفت: اعتقاد ما بر این است که آشنایی با موضوع دفاع مقدس باید از کودکستان آغاز شود و نباید از دانشگاه آموزش ها را شروع کنیم.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره این سوال که با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شناساندن دفاع مقدس به قشر کودک و نوجوان چه کارهای اجرایی در این زمینه انجام شده است، گفت: در این زمینه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهمنامه ای منعقد شده است؛ همچنین در وزارت ورزش، آموزش و پرورش، وزارت سمت، شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که آشنایی با موضوع دفاع مقدس باید از کودکستان آغاز شود و نباید از دانشگاه آموزش ها را شروع کنیم. در زمینه آموزش و پرورشِ کودکان و نوجوانان در صنایع فرهنگی نیز کار شده است و در این زمینه با وزارت صمت رایزنی هایی انجام شده که در حوزه لوازم التحریر کارهایی انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه شناساندن موضوع دفاع مقدس به کودکان مستلزم زمان است، افزود: آموزش و پرورش نیز در دروس کودکان از مقطع ابتدایی این کار را آغاز کرده اند. نظر من این است که افتخارات هر استان در کتابهای درسی آنان گنجانده شود و با وزارت علوم کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

سردار کارگر اظهار کرد: در دوره اصلاحات اقدام نامناسبی صورت گرفت که در آن معاونت پرورش از آموزش و پرورش حذف و معلمان پرورشی از مدارس حذف شدند. در واقع اگر می خواهیم کشور درست شود؛ باید آموزش و پرورش اصلاح شود. 

وی بیان کرد: ما نیز در این زمینه کم کاری کردیم و باید تلاش کنیم؛ چراکه هنوز دفاع مقدس را از خط مقدم و توپ و تانک به عقب، نوانستیم نشان دهیم. امیدواریم این اتفاق خوب بیفتد. هنوز هم دنیای غرب راجع به جنگ جهانی دوم کار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha