کد خبر 213462
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

با احترام به جایگاه مادران و اهمیت به تربیت نسل حسینی صورت گرفت؛

برپایی اولین سوگواره هیات زنان انقلاب اسلامی با محوریت مادران و فرزندان 

برپایی اولین سوگواره هیات زنان انقلاب اسلامی با محوریت مادران و فرزندان 

دبیر هیات تشکل زنان انقلاب اسلامی از برپایی اولین سوگواره هیات زنان انقلاب اسلامی با محوریت مادران و فرزندان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ ذیل تشکل زنان انقلاب اسلامی اولین  هیات مادران و فرزندان ایجاد شده تا بستری برای کنشگری مادران و فرزندان با سبک زندگی عاشورایی باشد. مهسا فرزان مادر ۴ فرزند، فعال رسانه ای، کنشگر اجتماعی و دبیر هیات تشکل زنان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هیات تشکل زنان انقلاب اسلامی با محوریت کنشگری مادران و فرزندان ایجاد شده است. در این هیئت تلاش شده تا بستری برای رنج سنی گروه نوجوان و جوان در راستای سبک زندگی عاشورایی و انتقال مفاهیم آماده شود.

دبیر هیات تشکل زنان انقلاب اسلامی با اشاره به خلاء های موجود در مهدهای ویژه کودکان  بیان داشت: عموما در مهدهایی که در هیئات زنانه وجود دارد جنبه سرگرم کننده غالب است این در شرایطی است که هدف هیات مادران و فرزندان این است که فرزندان را به سمتی ببریم که مدیران فرهنگی آینده باشند.

وی تاکید کرد: عملا برای این چشم انداز نیاز است بسترسازی شود که در این خصوص فضایی مناسب و بهتر از هیات وجود ندارد بر همین اساس ما کارهای گروهی و فرهنگی در حوزه نوجوانان و جوانان را در فضای هیات آغازکردیم.
فرزان بابیان خلاء ها و ضعف های موجود در هیئات زنان گفت: یک روز بعد از روز عاشورا حرم سید الشهدا به صورت اختصاصی به بانوان عزادار و به ویژه زنان قبیله بنی اسد اختصاص می یابد . این حرکت در تاریخ باقی مانده چرا که اولین کسانی که به پیکر شهدای عاشورا رسیده و عزاداری کردند زنان بودند. 

وی در ادامه افزود: این زنانند که می توانند روایت درستی از این واقعه را نسل به نسل انتقال دهند. زنان محور خانواده هستند و می‌توانند ادامه دهنده و تکرار کننده سبک زندگی حسینی باشند بر همین اساس مباحثی که در کنشگری مادران در این هیات مد نظر قرار گرفته بحث الگوسازی در تاریخ از حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا )س) و حضرت زینب (س) بوده و پیش منبرهای هیات با موضوعاتی همچون هویت زنان، کنشگری اجتماعی و کار تشکیلاتی مورد توجه قرار دارد.

فرزان در پایان افزود: مشکلات فراوانی در ایجاد و بر پایی این هیات وجود داشته و دارد به طوری که در اولین روز برگزاری این هیئت مسجد دانشگاه امیرکبیر بر خلاف تعهد خود همکاری لازم را با ما نداشت که این موضوع موجب تغییر ساختار و برنامه های هیات شد. هیات تشکل زنان انقلاب اسلامی قصد دارد هر ماه مهمان فضای جدیدی باشد تا همه ظریفت های زنانه و مجموعه های زنان در همه ی مناطق از این هیات بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha