کد خبر 212915
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

نامه وزیر خارجه کره شمالی به همتای روسی

نامه وزیر خارجه کره شمالی به همتای روسی

وزیر امور خارجه کره شمالی در نامه‌ای که برای همتای روسیه‌ای خود به مناسبت سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از اشغال ژاپن فرستاد، به تمجید از روابط استراتژیک دو کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «چوئه سون های»، وزیر امور خارجه کره شمالی به مناسبت هفتاد وهشتمین سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از اشغال استعمارگران ژاپنی پیامی برای «سرگئی لاوروف»، همتای روسیه‌ای خود فرستاده و در آن از روابط استراتژیک موجود بین دو کشور تحسین کرد.

به نوشته پایگاه خبری «ریپابلیک ورلد»، وزیر خارجه کره شمالی در ادامه این نامه به لاوروف از روابط دوجانبه دوستانه و همکاری راهبردی میان مسکو و پیونگ یانگ تمجید و بیان کرد: «از تقویت همکاری تاکتیکی و راهبردی بین دو کشور در نزاع برای محافظت از حاکمیت و امنیتشان و همینطور ثبات و صلح جهانی خرسند هستم.»

خبرگزاری وابسته به دولت کره شمالی (کی.سی.ان.ای)‌ نوشت، وزیر خارجه این کشور نسبت به «توسعه هر چه بیشتر همکاری میان وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور» اطمینان خود را ابراز کرد.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی از سوی دیگر بر اهمیت وجود «روابطی به شکل سنتی دوستانه و مبتنی بر حسن همسایگی» بین مسکو و پیونگ یانگ تاکید کرده و آن را باعث تسهیل کمک و پشتیبانی دو کشور از یکدیگر در زمانهای سخت دانست.

چوئه سون های در نامه خود اضافه کرد، روابط روسیه و کره شمالی «به لطف اجلاس تاریخی که رهبران دو کشور در شهر ولادیوستوک داشتند وارد یک دوران شکوفایی جدید شده است.»

وزیر امور خارجه کره شمالی همچنین از «اقدامات قهرمانانه» سربازان ارتش سرخ شوروی سابق که در عملیات آزادسازی شبه جزیره کره مشارکت داشتند تحسین کرد. او این سربازان را دارای «روحیه جنگندگی اصیل» خوانده و اضافه کرد: «مردم کره همچنان از این سربازان تحسین می‌کنند»

به گزارش خبرگزاری دولت کره شمالی، لاوروف  نیز به مناسبت روز آزادسازی شبه جزیره کره پیام تبریکی را برای همتای خود در کره شمالی فرستاد.

همچنین کرملین اعلام کرد،‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم به مناسبت این روز پیام تبریکی را برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فرستاده و این مناسبت را «نماد شجاعت و دلیری میهن پرستان کره‌ای و سربازان ارتش سرخ شوروی سابق» دانست.

روز ملی آزادسازی شبه جزیره کره مصادف با تاریخ 15 اوت (24 خرداد) هم در کره شمالی و هم در کره جنوبی به عنوان یک تعطیلات عمومی تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha