کد خبر 211837
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

شهردار منطقه ۱۹ در صحن شورا:

تمام تخلفات ساختمانی و نابسامانی‌های شغلی منطقه ۱۹ در ۴۰۰ هکتار زمین موقوفه رخ می‌دهد

تمام تخلفات ساختمانی و نابسامانی‌های شغلی منطقه ۱۹ در ۴۰۰ هکتار زمین موقوفه رخ می‌دهد

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: تمام تخلفات ساختمانی و نابسامانی های برخی مشاغل مستقر در محل همچون ضایعات فروشان و کلونی ها و مافیای فساد در ساخت و ساز متأسفانه در زمین های موقوفه رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ تهران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹، اظهار کرد: اعضای شورا به صورت تلفنی و حضوری در جریان موضوع قرار گرفتند اما گزارش اقدامات انجام شده در این جلسه ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه متأسفانه همکاران ما در سامانه ۱۳۷ که خالصانه مشغول به کار بودند در کنار نیروهای پلیس در این حادثه جان باختند، یادآور شد: منطقه ۱۹ جنوبی و دارای ظرفیت های بی شمار است و با توجه به وجود شهر فرودگاهی و شهر آفتاب و اثرگذاری آن بر مباحث کلان اقتصادی و خدماتی، این منطقه بسیار مهم است اما متأسفانه از خدمات اولیه محروم است.

وی با اشاره به اینکه هموطنان ۲۳ استان و گردشگران خارجی از این منطقه وارد تهران می شوند، خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار هکتار  وسعت شهر آفتاب، دو هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت منطقه و ۱۵ هزار هکتار وسعت شهر فرودگاهی از ویژگی های این منطقه به شمار می رود و ظرفیتی برای کل کشور محسوب می شود.

فرهادی تأکید کرد: تمام تخلفات ساختمانی و نابسامانی های برخی مشاغل مستقر در محل همچون ضایعات فروشان و کلونی ها و مافیای فساد در ساخت و ساز متأسفانه در زمین های موقوفه رخ می دهد. در واقع، در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت منطقه تمام تخلفات در ۴۰۰ هکتار موقوفه رخ می دهد و در هزار و ۷۰۰ هکتار باقی مانده تخلفاتی این چنینی نداریم که موضوعی حائز اهمیت است و به ۱۵۰ سال قبل که موقوفه شکل گرفته و در اختیار کشاورزان بوده، برمی گردد. به تدریج با مهاجرت های شکل گرفته از پیش از انقلاب، این محدوده از حالت روستایی خود خارج و به سمت شهر شدن پیش رفت.

وی با بیان اینکه متولیان موقوفه مدیریتی را که باید روی این زمین نداشتند، گفت: ۳۲ کوره آجرپزی موجود به اوایل دوره پهلوی برمی گردد که قرار بود با این کوره ها ساخت و ساز در کل تهران مدیریت شود.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه اراضی کشاورزی در این سالها دست به دست شدند و بخش اعظمی از آن شامل ۴۳۰ هکتار وارد محدوده شهری شدند، تصریح کرد: البته وسعت این زمین ها هفت هزار هکتار است اما مشکل ما با ۴۳۰ هکتاری است که در محدوده شهری قرار گرفته و زمانی که باید مالک اجازه ورود و ساخت و ساز را نمی داد، غفلت شد و عده ای با کاغذهایی در دست ادعای مالکیت می کنند و صاحب موقوفه آنها را به عنوان مالک نمی شناسد.

فرهادی اعلام کرد: تمام سطح املاک مربوط به موقوفه در قطعه بندی ها بین مردم توزیع شده و شاهد این بودیم که در جریان اغتشاشات و در همان روزهای اول، هرکسی که کاغذی در دست داشت اقدام به دیوارکشی کرد و ما تصاویر این اقدامات را در شورا در همان روزها ارائه دادیم. ما در یک عملیات ۸۵ هکتار از اراضی را آزاد کردیم.

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: همکار عزیز ما مرحوم الهامی قرار بود امروز عازم مشهد مقدس شود؛ آوار مافیای مسکن اگر می‌گذاشت. عمده تخلفات سازماندهی‌شده در حوزه مسکن در ۴۰۰هکتار زمین‌های موقوفه منطقه اتفاق افتاده است.

فرهادی تصریح کرد:  بالغ بر ۶۰ نفر از همکاران ما توسط مافیای ساخت‌وساز مورد ضرب‌وجرح قرار گرفتند. با سنگ و نارنجک بارها به عوامل شهرداری حمله شد البته اگر حضور مأموران انتظامی و فداکاری آنها نبود، اوضاع بدتر هم می‌شد؛ تا این لحظه بالغ بر ۲۰ عملیات سنگین تخریب در منطقه با همکاری فراجا انجام شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha