کد خبر 211787
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

استقرار ۳۰۰۰ نظامی آمریکایی در راستای تنش‌آفرینی در غرب آسیا

استقرار ۳۰۰۰ نظامی آمریکایی در راستای تنش‌آفرینی در غرب آسیا

منابع خبری از اقدام تحریک‌آمیز جدید آمریکا در راستای تنش‌آفرینی در منطقه با استقرار بیش از ۳۰۰۰ نظامی در غرب آسیا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در چارچوب طرح پیشتر اعلام شده پنتاگون، بیش از ۳۰۰۰ ملوان و نظامی این کشور وارد خاورمیانه شده‌اند.

سازمان تروریستی «سنتکام» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی آمریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.»

طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس‌اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.

در این بیانیه اعلام شده است که این کشتی‌ها تجهیزات و تسلیحات هوایی و دریایی بیشتر و همچنین تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی بیشتری را به منطقه منتقل کرده‌اند.

در همین راستا، تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و توجیه این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که استقرار این ناوگان «بر تعهد قوی و ثابت آمریکا نسبت به امنیت دریایی منطقه» تاکید دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه سوم اوت (۱۲ مرداد) به نقل از چهار مقام آمریکایی اعلام کرده بود که ارتش آمریکا در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتی‌های تجاری است که از مسیر تنگه هرمز عبور می‌کنند.

ناوگان پنج نیروی دریایی آمریکا در حالی با این اقدام درصدد تنش‌آفرینی و برهم زدن امنیت دریایی در منطقه بوده که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که امنیت خلیج فارس را خود و سایر کشورهای منطقه تامین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha