کد خبر 211030
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

امانی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تحقق اعطای سهم تسهیلات قرض الحسنه ایثارگران در بودجه 1402

تحقق اعطای سهم تسهیلات قرض الحسنه ایثارگران در بودجه 1402

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارافرینی ایثارگران از تحقق اعطای سهم تسهیلات قرض الحسنه ایثارگران در بودجه 1402 خبر داد.

حجت الله امانی مدیر عامل صندوق اشتغال و کارافرینی ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به ایثارگران خبر داد و گفت: در اختصاص سهمی برای ایثارگران از محل بند پ ماده 89 قانون برنامه ششم، می بایست نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه اقدام  و سهم حداقل 10 درصدی برای جامعه ایثارگری در نظر لحاظ می شد.

وی ادامه داد: در این خصوص متاسفانه مجلس به گونه ای وارد عمل شد که این سهم تنها به برخی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام و صندوق نوآوری و شکوفایی واگذار شد.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارافرینی ایثارگران بیان کرد: بنابراین نیاز بود که این سهم 10 درصدی رعایت شود. بر همین اساس با پیگیری های دکتر قاضی زاده هاشمی در شورای اشتغال و بانک مرکزی، امروز مصوبه این قانون به اداره دارایی، کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت کشور، وزات صمت و بانک های عامل دولتی ابلاغ شد و این دستگاه ها موظف شدند تا مطابق با این قانون عمل کنند.

وی ضمن تشکر ویژه از پیگیری های مثمر ثمر ریاست بنیاد شهید و امور ایثاگران گفت: این قانون نهایتا به نتیجه رسید که امیدواریم با همراهی و همکاری وزارت کشور، وزارت اقتصاد و کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری استان ها این قانون اجرایی شود تا هرچه سریعتر جامعه هدف از سهمیه تسهیلات قرض الحسنه سال 1402 استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha