کد خبر 208750
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جنگ سرخابی‌ها بر سر جذب هافبک ملی‌پوش: مقصد عزت اللهی کجاست؟

جنگ سرخابی‌ها بر سر جذب هافبک ملی‌پوش: مقصد عزت اللهی کجاست؟

یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های نقل و انتقالات تابستانی، سعید عزت اللهی است که از دو تیم مطرح پایتخت پیشنهاد دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر  فوتبال ایران در جریان است و باشگاه‌های مختلف با توجه به نیاز خود و فهرستی که از سرمربیان برای تقویت تیم دریافت کرده‌اند مشغول مذاکره هستند تا در صورت امکان این نفرات را به خدمت گرفت و با تیم کامل‌تری فصل جدید مسابقات را آغاز کنند.

از سوی دیگر تغییر شرایط در فوتبال ایران و مقطعی که در آن هستیم اوضاع جالب توجهی را در این پنجره نقل و انتقالاتی ایجاد کرده است. حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی و تفاوت رویکرد او با کی‌روش نسبت به نگاهش به فوتبال ایران و حضور بازیکنان در ترکیب اصلی تیم‌ها باعث شده با توجه به نزدیک بودن جام ملت‌های آسیا باعث شده برخی بازیکنان لژیونر که در خارج از ایران توپ می‌زنند تمایل به بازگشت به لیگ برتر را از خودشان نشان دهند و نفراتی مثل شهاب زاهدی، حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده و مهرداد محمدی از جمله بازیکنانی بودند که این فصل به فوتبال ایران برگشته و در لیگ برتر فعالیت خواهند کرد.

یکی از نفرات دیگری که صحبت از بازگشتش به ایران چند وقتی است سر زبان‌ها افتاده و به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی در روزهای اخیر هم تبدیل شده، سعید عزت اللهی، هافبک ملی پوش ایرانی است که تحت قرارداد باشگاه وایله دانمارک قرار دارد و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن او هستند و هر روز اخباری مبنی بر تمایل به جذب این بازیکن وجود دارد.

به این بهانه به آخرین وضعیت او و دو باشگاه مد نظر پرداختیم.

استقلال و تلاش برای جبران مافات

باشگاه استقلال تا کنون می‌توان گفت ناکام‌ترین تیم نقل و انتقالات تابستانی بوده است. آنها در جذب محمدرضا اخباری، حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، مسعود ریگی و رضا اسدی شکست خوردند و محمد محبی را هم تقریباً از دست داده‌اند و در نهایت مهدی قایدی هم این روزها خیلی از این تیم دور است و پروژه تمدید قراردادش تا این لحظه با شکست روبرو شده تا آبی‌ها ناکام نقل و انتقالات تابستانی تا اینجای کار باشند.

بزرگترین شکست آبی‌ها اما مذاکرات ناموفقی بود که با علیرضا بیرانوند داشتند و بمب بزرگی که می‌توانست آنها را به برنده نقل و انتقالات تا اینجا تبدیل کند به شکست سنگینی منجر شد که استعفای حجت کریمی را از سرپرستی مدیرعاملی باشگاه به دنبال داشت و علی خطیر به سرعت از سوی وزارت ورزش و جوانان جایگزین وی شد.

حالا استقلالی‌ها که خود را در همه جهات شکست خورده می‌بینند سعی دارند در چند پروژه مهم باقی مانده به هر شکل ممکن نسبت به رقبا دست پیشی را بگیرند تا هم از لحاظ افکار عمومی و هم از لحاظ بار فنی با شرایط بهتری نسبت به حال حاضر  فصل جدید را شروع کنند و مهم‌ترین گزینه پیش روی آنها که هم خرید فنی خوبی محسوب می‌شود و هم سرو صدای زیادی می‌تواند به پا کند سعید عزت اللهی، هافبک دفاعی ملی پوش است.

استقلال مدتی است که برای جذب عزت‌اللهی اقدام کرده ولی تا کنون به خرید او نزدیک نشده است و مشخصاً پروژه جذب او کار دشواری خواهد بود ولی نکونام اصرار به جذب این بازیکن در خط میانی دارد تا با کمربند محکم‌تری فصل جدید را شروع کند. نکونام روز گذشته اعلام کرد خرید عزت‌اللهی کار سختی است و به این زودی‌ها نمی‌توان در موردش به قطعیت صحبت کرد.

پرسپولیس از جذب سعید دور شد؟

باشگاه بعدی خواهان جذب عزت اللهی، پرسپولیس است. قرمزپوشان پایتخت هم به جذب این بازیکن مطرح تیم ملی علاقه نشان داده‌اند ولی شکل و شمایل کنونی این تیم نشان می‌دهد نیازی از لحاظ فنی به عزت اللهی ندارند و شاید پروژه به خدمت گرفتن او را جدی نگرفته باشند. پرسپولیس روز گذشته قرارداد میلاد سرلک را در پست هافبک دفاعی تمدید کرد و با انتشار یک استوری از سوی سینا اسدبیگی که نشان از ماندنش در جمع سرخپوشان داشت مشخص شد این بازیکن هم در پست هافبک دفاعی در جمع سرخپوشان باقی می‌ماند. از سوی دیگر پرسپولیس با نظر یحیی گل‌محمدی چندی قبل مسعود ریگی را هم به خدمت گرفت تا با وجود جدایی کامیابی‌نیا 3 بازیکن آماده و سرحال در پست هافبک دفاعی در اختیار داشته باشد.

با این حساب به نظر نمی‌رسد پرسپولیس حداقل به اندازه استقلال نیازمند جذب عزت اللهی باشد ولی سرو صدای زیادی که جذب یک بازیکن نامدار در این قد و قواره ایجاد می‌کند هر باشگاهی را به اقدام برای جذب وی ترغیب خواهد کرد. از طرفی یکی از شیوه‌های نقل و انتقالاتی که در سال‌های اخیر در  فوتبال ایران باب شده، مذاکره با یک بازیکن برای بالا بردن قیمتش برای تیم رقیب است و بعید نیست سرخپوشان با این هدف اقدام به مذاکره با عزت اللهی کرده باشند که اگر هم به پرسپولیس نرود، حداقل هزینه جذبش برای استقلال افزایش پیدا کند و مشابه این کار را هم باشگاه استقلال در پروژه علیرضا بیرانوند انجام داد که اگرچه در جذب این بازیکن شکست خورد ولی هزینه هنگفتی روی دست پرسپولیس برای حفظ او گذاشت و این هم شکل جدیدی از رقابت نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران است.

سپاهان هم از راه رسید

اما شاید مقصد عزت اللهی هیچکدام از این دو باشگاه نباشد چرا که سپاهان اصفهان هم چراغ خاموش فعالیت خوبی در نقل و انتقالات داشته و حالا با جدایی مسعود ریگی و یاسین سلمانی در خط هافبک میانی با کمبود بازیکن روبرو شده و عزت اللهی اتفاقا برای سپاهان بازیکن موثر و مفیدی می‌تواند باشد و خلائی که در این نقطه از زمین برایشان ایجاد شده را با جذب عزت اللهی پوشش دهند.

بعید نیست در شرایطی که همه منتظر عکس عزت اللهی با لباس آبی یا قرمز هستند، انتشار تصویر امضای قرارداشد با سپاهان، فوتبالدوستان را غافلگیر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha