کد خبر 208543
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

فرمانده هوانیروز در گفتگو با «حیات»:

فعلا نیازی به خرید بالگرد نداریم/ ساخت بالگرد ملی در دستور کار هوانیروز است

فعلا نیازی به خرید بالگرد نداریم/ ساخت بالگرد ملی در دستور کار هوانیروز است

امیر سرتیپ یوسف قربانی گفت: با توجه به اینکه عمر بالگرد هیچ زمانی تمام نمیشود در حال حاضر بروزرسانی تجهیزات بر روی باگردها را انجام می‌دهیم و فعلا نیازی نداریم که بالگرد خریداری کنیم.

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در پاسخ به این سوال که آیا رزمایشی برای امسال طراحی شده است گفت: رزمایش‌ها از طریق سلسله مراتب ارتش به ما ابلاغ میشود، مطمئنا امسال رزمایش های تخصصی خواهیم داشت زیرا هوانیروز زمانیکه در رزمایش‌ها شرکت میکند، تحت امر یگان‌های دیگر قرار می‌گیرد مانورها و ماموریت هایمان بر اساس برنامه‌ریزی هایی است که در یگان انجام میشود.

وی اظهار کرد: در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح ارتش، هوانیروز ارتش رزمایشی را طی ماه های آینده برگزار خواهد کرد.

امیرسرتیپ یوسف قربانی در پاسخ به اینکه آیا نیازی به نوسازی ناوگان بالگردی وجود دارد؟ گفت: همانطور که عرض کردم بزرگترین ناوگان غرب آسیا را برای ماست و از لحاظ تعداد، به اندازه کافی بالگرد داریم ولی چنانچه نیاز باشد باید برای آینده نوسازی ناوگان را خواهیم داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: در حال حاضر به سمتی میرویم که ساخت بالگرد ملی را در دستور کار قرار دادیم و حدودا ۴۰درصد نیز پیشرفت داشتیم. با توجه به اینکه عمر بالگرد هیچ زمانی تمام نمیشود باید تجهیزات لازم اعم از موتور را به روز و تقویت کنیم که در حال حاضر نیز بروزرسانی تجهیزات بر روی باگردها را انجام می‌دهیم و فعلا نیازی نداریم که بالگرد خریداری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha