کد خبر 208368
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

فرمانده هوانیروز ارتش؛

ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست/ ۶ درصد بالای نُرم جهانی آمادگی رزم داریم

ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست/ ۶ درصد بالای نُرم جهانی آمادگی رزم داریم

امیرسرتیپ قربانی با بیان اینکه ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست که پس از ۴۴ سال مطلوبترین عملیات ها در کشور ما برگزار می‌شود افزود: تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم و با تجهیز قطعات مورد نیاز توانستیم بالاترین آمادگی رزمی را داشته باشیم در حال حاضر حدود ۶ درصد بالای نُرم جهانی آمادگی رزم داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نشست خبری امیر سرتیپ قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش به مناسبت سالروز رژه تاریخی بالگردهای هوانیروز در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۵۸ ، امروز شنبه ۱۷ تیرماه برگزار شد، در این نشست علاوه بر تشریح آخرین دستاوردهای بالگردی هوانیروز به اقدامات انجام شده توسط هوانیروز پرداخته شد.

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در این نشست بیان کرد: در اوایل انقلاب در شرایطی قرار گرفتیم که رژه تاریخی اتفاق افتاد که به صورت نمادین بیعتی با امام راحل انجام داده شد. در سالهای اول انقلاب، احزاب مختلف اعم از منافقین، چپ ها و ... وجود داشت اینها کسانی بودند که میخواستند انقلاب نوپا را از بین ببرند، مستشاران امریکایی که در کشور ما حضور داشتند و ایران را ترک کرده و اعلام کرده بودند که ناوگان بالگرد هوانیروز زمین گیر خواهد شد آنها نباید میگفتند ارتش داشته باشیم. هوانیروز یگانی بود که قبل از انقلاب با امام راحل ارتباط داشتند و اعلامیه های حضرت امان را به دست مردم میرسانند. در پیکره ارتش افرادی داریم که با امام ارتباط داشتند و شهید شدند.

قدرت امروز را مدیون رژه تاریخی و اعتماد امام به هوانیروز هستیم

قربانی با بیان اینکه مهم ترین هدف بستن بیعت با امام بود افزود: اعتمادی که امام به هوانیروز و ارتش کرد سبب شد تا بهبوحه قبل از انقلاب، ۴۳ خلبان خوب مان به شهادت برسد.

فرمانده هوانیروز ارتش یادآور شد: امام فرمودند رژه انجام شود که قرار شد ۱۰۰ فروند بالگرد رژه بروند که حدودا ۵۸ بالگرد رژه را انجام دادند که هم زمینی و هوایی این رژه انجام شد که امام راحل مجددا درخواست رژه هوایی را کردند که پس از ان از خلبانان تقدیر و تشکر به عمل امد و امام راحل خلبانان ما را فرزندان انقلاب میدانستند.

وی ادامه داد: ما آمادگی جنگ را نداشتیم ولی با سازماندهی های انجام شده، سه روز اول جنگ، سرنوشت جنگ را تغییر دادیم، علیرغم دکترین خوبی که صدام داشت اجازه ندادیم به هدفش برسد روزانه ۴۰ تا ۵۰ تانک دشمن نابود میشد. هوانیروز بلایی بر سر صدام آورد که سرنوشت جنگ در آن ۳ روز تغییر کرد که نتیجه اعتماد امام به هوانیروز ارتش بود. از سوی دیگر هوانیروز ضربه سختی به منافقین زد و روزگارشان را سیاه کرد و هسته اصلی منافقین در عملیات مرصاد نابود شد.

ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست

قربانی با بیان اینکه نتیجه قدرت امروز را مدیون رژه تاریخی و اعتماد امام به هوانیروز هستیم افزود: از همان ابتدای ۸ سال دفاع مقدس، تا به امروز با تحریم ها مواجه بودیم. ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست که پس از ۴۴ سال مطلوبترین عملیات ها در کشور ما برگزار می‌شود، تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم و با تجهیز قطعات مورد نیاز توانستیم بالاترین آمادگی رزمی را داشته باشیم در حال حاضر حدود ۶ درصد بالای نُرم جهانی آمادگی رزم داریم.

موشک های دور برد هوانیروز در کمتر از ۳ ثانیه هدف را نابود می‌کند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات امروز جنگ های جدید دنیا، تجهیزات تغییر کرده ولی ما توانستیم خود را به روز کنیم. امروز نیروی زمینی چالاک و چابک داریم، هوانیروز میتواند کمتر از ۲ ساعت به منطقه عملیاتی برساند. موشک های دور برد و نقطه زن و شبکه محور در کمتر از ۳ ثانیه هدف را نابود کنیم.

بومی‌سازی و ساخت سامانه‌های دید در شب و نصب بر روی بالگردهای کشور

وی افزود: اقدام دیگر این بود که قبلا بالگردهای ما از طلوع تا غروب میتوانستند پرواز کنند ولی الان توانستیم سامانه های دید در شب را به طور بومی بسازیم و بر روی بالگردها مجهز کنیم. ما شب در دریا، دشت و کوهستان پرواز کرده و اهداف را مورد هدف قرار دادیم.

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار کرد: آنچه که روی بالگردهای پیشرفته دنیا وجود دارد امروز ما مجهز به آنها هستیم. ما در شرایط سخت آب و هوایی پرواز داشتیم ولی هوانیروز با نیروی انسانی ولایت محوری، که دارد توانست توسعه در بردهای دفاعی کشور را پیش ببرد.

ارتش در خدمت ملت است

قربانی افزود: آنجا که دشمن چشم طمع به کشور داشته باشد ما در دهن دشمن خواهیم زد ما در کنار مردم عزیزمان بودیم، زمانیکه مردم دچار بلایای طبیعی شوند هوانیروز به کمک مردم شتافت، در زلزله سرپل ذهاب روزانه ۵۰۰ نوبت پرواز به منطقه داشتیم، ما اثبات کردیم که ارتش فدای ملت است. در زمان کرونا هم پای کار بودیم علاوه بر آن، ۲هزار نفر از مرگ حتمی تصادفات جاده‌ای توسط هوانیروز نجات یافتند، از سوی دیگر انتقال و جا به جایی اعضای پیوندی را انجام دادیم.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان گفت: هوانیروز به تمامی نقاط کشور دسترسی دارد، در خدمت ملت بوده و خواهد بود، "ارتش فدای ملت و مردم" شعار ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha