کد خبر 201455
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

عمویی در گفتگو با «حیات» خبرداد؛

حضور وزیر امور خارجه در فراکسیون انقلاب اسلامی/ شاخصه دولت سیزدهم از سرگیری روابط ایران و عربستان است

حضور وزیر امور خارجه در فراکسیون انقلاب اسلامی/  شاخصه دولت سیزدهم از سرگیری روابط ایران و عربستان است

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به سخنان امیر عبدالهیان نسبت به روند از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی ایران و عربستان،آن را به عنوان شاخصه‌ همکاری منطقه‌ای در دولت سیزدهم دانست.

 ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در عصر روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه، جلسه عمومی این فراکسیون با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، هدف برگزاری این نشست به منظور بررسی آخرین تحولات دیپلماسی کشور به خصوص در حوزه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست صبح روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه از اعضای فراکسیون خواسته شد تا با مشارکت بیشتر جلسات خود را برگزار کرده و همچنین مروری بر عملکرد هشت ماه گذشته و برنامه‌های پیش رو فراکسیون در دوره جدید عملکرد خود داشته باشند.

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس اظهارکرد: امیر عبدالهیان در نشست فراکسیون انقلاب اسلامی، مروری بر روند تحولات بین المللی و منطقه داشت و همچنین به سیر روند از سرگیری روابط  تجاری و اقتصادی ایران و عربستان،آن را به عنوان شاخصه‌ همکاری منطقه‌ای در دولت سیزدهم دانست.

وی با اشاره به اینکه اعضای مجمع عمومی فراکسیون از زحمات دستگاه دیپلماسی تشکر کردند، نسبت به تهدید کشورهای غربی برای اجرای مکانیزم ماشه گفت: در اجرای مکانیزم ماشه بیشترین کسی که متضرر خواهد شد کشورهای غربی هستند چرا که آنان خود در مسیر توافق مانع ایجاد کرده‌اند.

عمویی با بیان اینکه آمریکا به صورت غیر قانونی از توافق خارج شده است، گفت: اگر امروز در رسانه‌ها تهدید آمریکا و اروپا را می‌شنویم، به دلیل این است که برنامه هسته‌ای ایران با سرعت، طراحی و پیش می‌رود و همچنین غنی سازی اورانیوم و حجم ذخایر ایران به نقطه مطلوبی رسیده است که سبب نگرانی کشورهای غربی شده است.

وی در پایان افزود: کشورهای غربی اگربخواهند از مکانیزم ماشه بر علیه ایران استفاده کنند، خودشان متضرر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha