کد خبر 200675
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

به بهانه سالروز شهادت علیرضا شمسی پور «حیات» گزارش می‌دهد؛

مردی در جستجوی نور

مردی در جستجوی نور

شهید شمسی‌پور پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ از سال 1369 که  هنوز گروه‌های تفحص شهدا شکل نگرفته بود، با عده ای از همرزمان سابقش به مناطق جنگی می رود تا ردپایی از دوستانشان پیدا کند. سردار شهید علیرضا شمسی پور همیشه در جستجوی نور بود. وی در سال 1342 در شهر همدان متولد شد و  پس از دوران خدمت سربازی فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج 20 میلیونی داوطلب شد.

شهید شمسی‌پور پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمومنین (ع)  لباس پاسداری بر تن کرد و از سال 63 برای دفاع از مرزهای کشور و نبرد با دشمن بعثی مدام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت. این شهید بزرگوار در عملیات کربلای 4 معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت. این شهید بزرگوار که در اواخر جنگ به فرماندهی گردان می‌رسد در 8 سال دفاع مقدس بارها مجروح و 3 بار نیز شیمیایی می‌شود.

دختر شهید با بیان این که شهید شمسی پور درگیر مسائل مادی دنیا نبود می‌گوید با وجود اینکه پدرش در چند نوبت مجروح شده بود هیچگاه برای گرفتن کارت جانبازی اقدام نکرد. حتی برای آزمون دانشگاه اجازه نداد در دفترچه ثبت نام قید کنم پدرم رزمنده است و از سهمیه رزمندگان استفاده کنم

مردی در جستجوی نور

شهید شمسی‌پور پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پردازد.

شهید شمسی پور علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به  پرورش روح و جسم جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

این سردار شهید در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال ( فجر و پاس) ، رئیس چند هیئت ورزشی ( دوچرخه سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری خدمات شایانی به ورزش همدان داشته است؛ چنان که از وی به عنوان معمار ورزش نوین همدان یاد می‌کنند.

شمسی‌پور در دوران حضور پرثمرش در عرصه ورزش، قهرمانان مطرحی را به ورزش همدان و کشور معرفی کرد که از آن جمله می‌توان از احمد جمشیدیان، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و مربی فعلی تیم پاس همدان، بابک صمدیان، مربی سابق تیم شهرداری همدان و مه‌لقا جام‌بزرگ، تیرانداز المپیکی همدان یاد کرد.

مردی در جستجوی نور

 سردار شهید شمسی پور روزی در جنگ علیه رژیم بعثی بود، روزی در جبهه فرهنگی و 7 سال پیش در چنین روزی بالاخره پس از مجاهداتهای فراوانی که برای پاسداشت میهن انجام داد، در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح 13 اردیبهشت ماه 1395 در جریان تفحص شهدا در ارتفاعات کانی‌مانگا (پنجوین عراق) بر اثر اصابت مین والمری به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha