کد خبر 167125
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

رئیس کل دادگستری استان:

45 زندانی در بوشهر به آغوش خانواده بازگشتند

45 زندانی در بوشهر به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: 45 زندانی جرائم غیرعمد مالی در این استان با همکاری ستاد دیه و خیرین به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهدی مهرانگیز صبح دوشنبه 28 فروردین در آئین گل‌ریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی بوشهر اظهار کرد: پیش از ایام نوروز 65 زندانی جرائم غیرعمد مالی استان بوشهر با همت خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شده‌ بودند.

وی با اشاره به آزادی 45 زندانی جرائم غیرعمد مالی دیگر امروز در استان بوشهر، تصریح کرد: میزان بدهی این زندانیان بیش از 92 میلیارد تومان بود که از این میزان، شاکیان 80 میلیارد تومان گذشت کردند و هفت میلیارد تومان به‌صورت وام بانکی و پنج میلیارد تومان هم از سوی خیران و نهادهای مختلف پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه پارسال 900 نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول عف رهبری شدند، اظهار کرد: بر این اساس زندانیانی که مورد لطف پدرانه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و آزاد شدند در سابقه کیفری آن‌ها ثبت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ زندانی مربوط به اغتشاشات در زندان‌های استان بوشهر وجود ندارد، افزود: از این شمار زندانی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب 246 نفر شامل 101نفر از محکومان و 145 نفر از متهمان در اغتشاشات و مابقی در حدود 600 نفر نیز از محکومان سال‌های گذشته بوده‌اند که مطابق معیارهای اعلام شده آزاد شده‌اند.

70 زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان بوشهر چشم انتظار خیرین 

به گفته رئیس کل دادگستری استان بوشهر، اکنون 70 زندانی جرائم غیرعمد مالی با بدهی 124 میلیارد در زندان‌های استان وجود دارند که اگر خیران حدود 12 میلیارد تومان در قالب ستاد دیه کمک کنند، زمینه آزادی این افراد فراهم خواهد شد و بوشهر اولین استانی خواهد بود که در زندان‌های آن کسی به‌دلیل بدهی مالی در بند نخواهد بود.

مهرانگیز ضمن قدردانی از مشارکت‌های خیران استان بوشهر، گفت: امید است با کمک و همت خیران استان در آینده شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان که تنها به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت دین در زندان بسر می‌برند، باشیم.

وی با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی جرائم در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باتوجه به اعتقادات مردم و حتی مجرمان در این ماه با عظمت شاهد کاهش جرائم بوده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر نیز در این آئین بیان کرد: مبلغ بدهی 45 زندانی که امروز نامه آزادی را دریافت می‌کنند، 92 میلیارد تومان بود که با پرداخت حدود پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض، 80 میلیارد تومان گذشت شاکیان و هفت میلیارد تومان تسهیلات، زمینه آزادی این زندانیان فراهم شد.

سید محتشم حسینی با بیان اینکه اکنون حدود 70 نفر زندانی جرائم غیرعمد مالی در زندان‌های استان بوشهر هستند، افزود:در بین این زندانیان 65 نفر مرد و مابقی زن هستند.

برچسب‌ها