کد خبر 164895
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که گذشت؛

فروردین ماه 1401: حواشی دیدار ایران - لبنان و خطری که رفع شد

فروردین ماه 1401: حواشی دیدار ایران - لبنان و خطری که رفع شد

حواشی ایجاد شده در جریان دیدار ایران مقابل لبنان که در شهر مشهد مقدس اتفاق افتاد با ورود به موقع مسئولین دستگاه‌های مختلف ختم به خیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فروردین 1401 اتفاقات ورزشی مهمی در دل خودش داشت، از ال‌کلاسیکوی فوتبال اسپانیا گرفته تا دو بازی تیم ملی فوتبال در مسیر مقدماتی جام جهانی و اولین شکست ایران با اسکوچیچ که مقابل کره جنوبی رقم خورد. همچنین صعود ایران به جام جهانی و قرعه کشی مسابقات جام جهانی و تقابل ایران در گروهی که به عنوان گروه سیاسی از آن یاد می‌شد با انگلیس و آمریکا هم از اتفاقات مهم این ماه بود.

شاید اما ویژه‌ترین اتفاق ورزش ایران در فروردین 1401 حواشی دیدار ایران – لبنان در مشهد باشد که 9 فروردین‌ماه و در مرحله مقدماتی جام جهانی برگزار شد و تیم ملی ایران با گل‌های جهانبخش و آزمون به برتری رسید. 

در حاشیه این مسابقه و در شرایطی که اعلام شده بود بانوان به دلیل مسائلی اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند و با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد محدودی تماشاگر در بازی حضور داشتند، برخورد‌هایی شکل گرفت که در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب منفی گسترده داشت ولی اقدام به موقع دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه گسترش این حواشی و ایجاد بحران برای فوتبال ایران را نداد.

ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بلافاصله با انتشار بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن اقدامات خودسرانه، دستور فوری پیگیری این موضوع را دادند و از سوی دیگر با مکاتباتی که با AFC و فیفا صورت گرفت نگرانی‌های موجود برطرف شد تا رسانه‌های بیگانه که در آتش تعلیق فوتبال ایران می‌دمیدند تیرشان به سنگ بخورد.

سایت نهاد ریاست جمهوری در این خصوص نوشت: 

یک روز پس از بازی ایران و لبنان که با پیروزی دو گله شاگردان اسکوچیچ همراه شد، رییس جمهور، وزیر کشور را مامور بررسی اتفاقات پیش آمده در حاشیه این مسابقه کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در پی ارائه گزارشی از حواشی پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان در مشهد در خصوص «فرآیند فروش بلیط، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا در رعایت سقف مجاز تماشاچیان و تضییع حقوق برخی از شهروندان خصوصا بانوان که برای تماشای مسابقه، بلیط تهیه کرده بودند» رئیس جمهور وزیر کشور را برای بررسی دقیق موضوع، انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش موظف نموده است.

همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در حساب رسمی خودش در توئیتر نوشت:

همچنین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم با انتشار گزارش‌هایی در این خصوص ضمن محکوم کردن اقدامات خودسرانه و با تشکر از سران قوا به دلیل اقدام به موقع اطمینان دادند که با پیگیری مشکل پیش آمده و تعامل با فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه متضرر شدن فوتبال ایران را در این خصوص نخواهند داد. 

جالب است که چندی بعد برای اولین بار شاهد حضور بانوان علاقه مند به فوتبال حتی در مسابقات داخلی در ورزشگاه‌ها بودیم.

برچسب‌ها