کد خبر 164848
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

واکاوی اولین صحبت‌های قلعه‌نویی در تیم ملی: وعده‌های جذاب آقای سرمربی

واکاوی اولین صحبت‌های قلعه‌نویی در تیم ملی: وعده‌های جذاب آقای سرمربی

اولین صحبت های سرمربی جدید تیم ملی با اصحاب رسانه نکات مثبت و روشنی در دل خودش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران از روز گذشته کار خودش را با هدایت امیر قلعه‌نویی آغاز کرد و اردوی این تیم برای تقابل با روسیه و کنیا رسماً استارت خورد.

انتخاب امیر قلعه‌نویی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب چالش برانگیزی بود و پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر موافقان و مخالفان زیادی دارد که واکنش هایشان به این انتخاب گواه چنین موضوعی است. 

قلعه نویی روز گذشته سکوت چند ماهه خودش را شکست و اولین نشست خبری خودش را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و صحبت‌های مهمی انجام داد که می‌توان نتایج جالبی از آن بیرون کشید. 

 

* مودت با رسانه

قلعه‌نویی معمولاً ارتباط خوبی با رسانه‌ها نداشته و در سالیان مختلف رابطه پر فراز و نشیبی میان آنها برقرار بوده است. با این وجود سرمربی حال حاضر تیم ملی در اولین اقدام دست دوستی به سمت رسانه‌ها دراز کرد و عنوان کرد انتقاداتشان را با جان و دل پذیرا خواهد بود. او همچنین کنایه‌ای هم به افرادی زد که به اعتقاد خودش با او عناد و دشمنی دارند و اعلام کرد حسابشان از انتقادهای دلسوزانه جداست. اعلام صلح و دوستی با رسانه‌ها اقدام جالب و ارزشمند قلعه‌نویی در شروع کارش روی نیمکت تیم ملی بود و پختگی 16 سال تجربه نسبت به حضور قبلی در این سمت در رفتار او به طور کامل دیده می‌شود. 

 

* وعده جذابی به نام فوتبال هجومی

قلعه‌نویی بازهم از علاقه خودش به فوتبال هجومی می‌گوید. این هوشمندی او نسبت به انتظار افکار عمومی را می‌رساند. بخش قابل توجهی از مخاطبان فوتبال تحت هیچ شرایطی مربی داخلی را نمی‌پذیرند و بخش دیگری هم در این بین به خاطر بازی تدافعی کارلوس کی‌روش دل خوشی از او ندارند و توجه به فوتبال هجومی می‌تواند اقبال به قلعه‌نویی در نزد افکار عمومی را بالا ببرد. باید دید این موضوع در عمل هم دیده می‌شود و یا صرفاً وعده‌های جذاب آقای سرمربی در شروع کارش بود. 

 

* تلاش کنید، دعوت می‌شوید

عدم دعوت از چند بازیکن مطرح لیگ از جمله مهدی قایدی انتقادات زیادی را به فهرست اول قلعه نویی وارد کرد. قلعه‌نویی با اشاره درست به اینکه نفرات دعوت شده به تفکرات تاکتیکی او نزدیکی بیشتری دارند این وعده را داد که قایدی و سایر بازیکنان با تلاش بیشتر به اردوهای بعدی خواهند رسید. ایجاد یک فضای رقابتی و القا کردن این موضوع که عملکرد بازیکنان زیر ذره‌بین کادر فنی است و با تلاش حقتان را خواهید گرفت باعث انگیزه بازیکنان جوان لیگ برتری می‌شود، کما اینکه چند چهره جوان و جدید در بین دعوت شده‌ها دیده می‌شوند. 

 

* مقابله با بازیکن سالاری 

یکی از نگرانی‌های حضور مربی ایرانی در تیم ملی، عدم حرف شنوی بازیکنان و تکرار اتفاقات زمان اسکوچیچ بود که او هم مثل مربیان ایرانی مخالفان زیادی در تیم ملی داشت. اینکه بازیکنان مطرح و لژیونر تیم ملی از سرمربی بی‌نام و نشان در عرصه بین المللی به اصطلاح حساب نبرند. قلعه‌نویی با پاسخی هوشمندانه هم از اقتدار خودش روی نیمکت صحبت کرد و هم عدم وابستگی به بازیکنی خاص در تیم ملی. او عنوان کرد تیمش بازیکن محور نیست و دو تیم ملی کامل بازیکن در اختیار دارد و هرکس نخواهد حضور داشته باشد جانشین حاضر و آماده برایش موجود است. 

 

* جاه طلبی برای اینده

بحث مدت قرارداد سرمربی تیم ملی هم از نکات جالب توجه دیگر این روزهای فوتبال ایران است. قلعه نویی تا پایان جام ملت‌ها با  فدراسیون قرارداد امضا کرده و گفته می‌شود این نشان از عدم اعتقاد فدراسیون نشین‌ها به او دارد. قلعه‌نویی اما به صورت غیر مستقیم عنوان کرد نگاهش به جام جهانی آینده است و برای آن هم برنامه دارد و این نشان می‌دهد جاه طلبی‌های امیر مثل همیشه می‌تواند برگ برنده او باشد. 

 

امیر قلعه نویی چهره متفاوتی از خودش به نمایش گذاشت. چهره‌ای با سیاست‌تر از گذشته و البته به همان میزان جاه طلب و تشنه موفقیت. باید دید در مقام عمل این صحبت‌ها به کار او روی نیمکت تیم ملی می آید یا نه. 

برچسب‌ها