کد خبر 164465
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

گمانه زنی‌‌ها در مورد اولین فهرست قلعه‌نویی در تیم ملی؛ ژنرال و سورپرایزهایش

گمانه زنی‌‌ها در مورد اولین فهرست قلعه‌نویی در تیم ملی؛ ژنرال و سورپرایزهایش

گمانه زنی ها در مورد ترکیب مورد نظر قلعه نویی برای تیم ملی آغاز شده است و منتظر نفرات دعوت شده از سوی سرمربی تیم ملی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از چند ماه بلاتکلیفی بالاخره سرمربی جدید خودش را شناخت و حالا امیر قلعه نویی قرار است برای اردوی بازی سوم فروردین با روسیه از 28 اسفندماه بازیکنان را فرا بخواند و اینطور که شنیده می‌شود فهرست نفرات مد نظر خودش را هم تقدیم فدراسیون فوتبال کرده است. اگرچه سخت است اولین فهرست امیر قلعه نویی را حدس بزنیم ولی با توجه به برخی المان‌های موجود می‌شود تغییراتی را گمانه زنی کرد. هرچند ممکن است قلعه‌نویی در ابتدای کار دست به تغییرات زیادی نزند و احتمالاً فهرست او شباهت زیادی به فهرست جام جهانی خواهد داشت ولی با توجه به تفکرات او احتمالاً تا جام ملت‌ها تغییراتی را شاهد خواهیم بود و این گمانه زنی بر اساس شرایط و شناختی است که از تفکرات فوتبالی امیر قلعه نویی داریم.

 

نفرات قطعی

حضور برخی از بازیکنان با توجه به وجهه و جایگاه و سطح فنی شان و اهمیتی که برای تیم ملی و فوتبال ایران دارند قطعی است. از دروازه شروع کنیم علیرضا بیرانوند همچنان حضور دارد و در خط دفاع هم میلاد محمدی و رامین رضاییان چنین شرایطی خواهند داشت. سعید عزت اللهی در خط هافبک و مثلث جهانبخش، طارمی و آزمون حضورشان در تیم ملی قطعی است. اگر کریم انصاری‌فرد و احسان حاج صفی تصمیم به خداحافظی از تیم ملی نداشته باشند و قبول کنند دوباره ملی پوش شوند آنها هم احتمالا حضور خواهند داشت. همچنین به نظر می‌رسد روی قلی‌زاده و قدوس هم حساب ویژه ای باز کرد.

 

آنهایی که شانس در خانه‌شان را زد

در خط دروازه پیام نیازمند رابطه خوب و حسنه ای با امیر قلعه نویی و دارد و سرمربی تیم ملی هم اعتقاد زیادی به او دارد و احتمالاً حضورش در تیم ملی قطعی خواهد بود. در خط دفاع هم شجاع خلیل زاده چنین وضعیتی دارد و همچنین مجید حسینی که به نوعی توسط قلعه نویی به فوتبال بزرگسالان معرفی شد. دانیال اسماعیلی فر از چهره های مورد علاقه قلعه نویی است و در سمت چپ هم شاید میلاد زکی پور به واسطه درخشش در سپاهان شانس بالایی داشته باشد. امید نورافکن بازیکنی است که باید خیلی احساس خوشبختی داشته باشد چرا که از جمله بازیکنان محبوب قلعه‌نویی است و برخلاف اینکه تا کنون در تیم ملی خیلی به او روی خوش نشان داده نشده است از این به بعد شرایط بهتری دارد. امید ابراهیمی هم با وجود مصدومیت و بالا رفتن سنش از چهره های محبوب قلعه‌نویی است که می‌توان در صورت داشتن شرایط مناسب روی او هم حساب کرد و همچنین علی کریمی چنین شرایطی دارد. رضا اسدی هم بازیکن مورد علاقه امیر قلعه نویی است و شانس حضور در تیم ملی را خواهد داشت. در خط حمله نفراتی مثل قایدی و محبی شانس بالایی برای حضور دارند و برخلاف جام جهانی بعید است پشت در تیم ملی بمانند و شهریار مغانلو هم آن مهاجم بلندزنی است که به سبک و سیاق کاری امیر قلعه نویی می‌خورد. سعید صادقی هم که بهترین دوران بازی خودش را زیر نظر قلعه نویی سپری کرد شانسش از گذشته بیشتر است ولی باید دید در ترافیک خط هافبک تیم ملی جایی برایش وجود دارد یا نه. محمد خدا بنده لو، رضا شکاری و آرمین سهرابیان هم ستاره های گل گهر هستند که زیر نظر قلعه نویی عملکرد خوبی داشتند و باید دید توجهی به آنها خواهد شد یا نه.

 

وضعیت مبهم

حسین حسینی و امیر عابدزاده وضعیت مبهمی در تیم ملی خواهند داشت و احتمالا یکی از این دو نفر با وجود بیرو و نیازمند خط خواهند خورد. همچنین کنعانی زادگان از آن جنس مدافعان مورد علاقه قلعه‌نویی نیست و شاید شانسش برای حضور در تیم ملی کم شده باشد. ابوالفضل جلالی هم چنین شرایطی دارد و احتمالاً میلاد محمدی و امید نورافکن و زکی‌پور نسبت به او در اولویت خواهند بود.

روزبه چشمی بازیکنی است که شاید موقعیتش به اندازه زمان کی‌روش محکم نباشد ولی با توجه به عملکرد خوبش در جام جهانی و در ترکیب استقلال احتمالاً جزو مدعوین خواهد بود.

برچسب‌ها