کد خبر 164281
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

رتبه های جهانی باعث جایگاه ویژه ایران در خاورمیانه است/اهمیت امنیتی ویژه ایران در خاورمیانه

 رتبه های جهانی باعث جایگاه ویژه ایران در خاورمیانه است/اهمیت امنیتی ویژه ایران در خاورمیانه

رضازاده با اشاره به اینکه با وجود راه‌های مواصلاتی و دسترسی به آب‌های آزاد جهان، ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد، گفت: ایران دومین کشور صادر کننده گاز و سومین صادر کننده نفت در جهان است، که از ویژگی‌های مهم در خاورمیانه است.

«یعقوب رضازاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ایران از نظر وسعت، جمعیت، جغرافیای منطقه ای و دریای خلیج فارس، عمان و وجود تنگه هرمز در مالکیت عمده این راه، بر حساسیت موقعیتی این کشور در خاورمیانه اهمیت ویژه ای دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران دومین کشور صادر کننده گاز در جهان و سومین صادر کننده نفت در جهان است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار ذخایر نفتی که از مهمترین ویژگی‌های ایران است، می‌توان به وجود راه‌های مواصلاتی مانند جاده ابریشم اشاره کرد و همچنین همسایگی با 15 کشور و دسترسی به آب های آزاد جهان، دریایی خزر و خلیج فارس که از ویژگی‌های بارز منطقه  است.

رضازاده با اشاره به مرزهای گسترده و ژئوپلیتیک کشور گفت: حساسیت منطقه‌ای جغرافیایی ایران در خاورمیانه از لحاظ امنیتی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد .

برچسب‌ها