کد خبر 163473
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

هادی العامری گفت:

مقاومت عراق را نجات داد

مقاومت عراق را نجات داد

رئیس ائتلاف الفتح در سخنانی در مراسم گرامیداشت روز شهید گفت که مقاومت، عراق را از دست داعش و آمریکا نجات داد و اگر حمایت‌های ایران نبود، تروریسم از بین نمی‌رفت.

 

به گزارش گروه سیاسی حیات، هادی العامری روز گذشته و در مراسم گرامیداشت روز شهید افزود: اگر مقاومت نبود، عراق نمی‌ماند و رژیم دیکتاتوری تا امروز باقی می‌ماند.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه به لطف مقاومت، عراق تنها کشوری است که از اشغال آمریکا خلاص شده است، خاطرنشان کرد: مقاومت و خون شهدا عراق را از دست داعش و آمریکا نجات داده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت نقش ویژه و جایگاه محوری در حفظ حاکمیت این کشور دارد، گفت: اگر فتوای مرجعیت و نقش مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی نبود، تروریسم نابود نمی‌شد و به برکت نقش مقاومت و فداکاری های رزمندگان، حاکمیت و وحدت عراق حفظ شده است.

رئیس جمهوری عراق نیز بر استحکام روابط کشورش با کشورهای همسایه تاکید کرده بود. 

در همین راستا روز گذشته خبرگزاری رسمی عراق به نقل از عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهوری عراق گزارش داد که حل درگیری‌ها از طریق هماهنگی، همکاری و تفاهم بین گروه‌های بین‌المللی ممکن است.

رئیس جمهور عراق گفت: جنگ‌ها و درگیری‌های خونین و حتی درگیری‌های مربوط به اختلافات بزرگ نتایج مثبتی ندارند و تنها راه حل در رقم خوردن ثبات امنیت و آغاز هماهنگی و همکاری بین یکدیگر است.

رشید تاکید کرد که روابط عراق با کشورهای همسایه بسیار مستحکم است و تماس‌ها با کشورهای همسایه و جهان در راستای تلاش جهت تثبیت امنیت و ثبات در عراق جریان دارد.

 

برچسب‌ها