کد خبر 162199
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

داستان پرستاری که با 400 قتل رکورددار است

داستان پرستاری که با 400 قتل رکورددار است

داستان‌های واقعی همیشه الهام‌بخش سینما برای ساخت آثاری بودند که توجه مردم را به مفاهیم انسانی و زمینه‌های خیر و شر جلب می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ داستان‌های واقعی همیشه الهام‌بخش سینما برای ساخت آثاری بودند که توجه مردم را به مفاهیم انسانی و زمینه‌های خیر و شر جلب می‌کنند. یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین اتفاقات جنایی که دنیا به‌ خودش دیده و اخیراً دست‌مایه یک فیلم خوش‌ساخت شده، ماجرای مربوط به چارلز کالن است. چارلز یک پرستار پرکار و دوست‌داشتنی برای همکارانش بود که در سال 2002 دستگیر شد و مشخص شد در 16 سال فعالیت، جان حدود 400 بیمار را گرفته است. هیچ‌قاتل زنجیره‌ای ترسناکی تا به‌حال نزدیک به رکورد این پرستار در ظاهر مهربان و وظیفه‌شناس نشده است. اما چارلز چرا و چطور این جنایت عجیب و بزرگ را مرتکب شد؟

قتل‌هایی از سر دلسوزی؟

چارلز در بیمارستان‌های مختلف و در بخش مراقبت‌های ویژه فعال بوده. عمده این بیمارستان‌ها هنگام همکاری با چارلز متوجه این می‌شدند که بین اعلام کد احیاء (وضعیتی که یک نفر در حال مرگ است) و حضور چارلز در بیمارستان ارتباط مستقیم وجود دارد، اما برای این‌که نام بیمارستان خدشه‌دار نشود تحقیقات جدی را انجام نمی‌دادند و به اخراج چارلز اکتفاء می‌کردند. همین امر باعث می‌شد او در یک بیمارستان دیگر به جنایت‌هایش ادامه دهد. انگیزه او دقیقاً مشخص نیست اما خیلی‌ها معتقدند او از سر دلسوزی کاذب و برای نجات بیمار از رنج مرتکب جنایت می‌شده. روش کار چارلز این بوده که در موقعیتی مناسب در سرم بیماران چیزهایی را تزریق کند که متناسب با حساسیت یا نوع بیماری فرد، کُشنده باشد. چون او به قوانین و اوضاع بیمارستان‌ها مسلط بوده هیچ‌وقت به‌ دام نمی‌افتاده.... (برای تماشای فیلم با دوبله اختصاصی کلیک کنید)

و اما پرستار خوب

فیلم «پرستار خوب» محصول 2022 آمریکا و با بازی جسیکا چسیتن و ادی ردمین روایتی واقعی و دراماتیک از داستان قتل‌های آخر چارلز است. در این فیلم شخصیت اِمی محوریت داستان را به‌عهده دارد. پرستاری که با چارلز همکار است و به‌ دلیل مشکلات جسمی و تنهایی و به‌ دنبال محبت‌های چارلز جذب شخصیت او می‌شود، طوری‌که وقتی به او شک می‌کند باور این‌که همکار دوست‌داشتنی‌اش ممکن است جنایت‌کار باشد دشوار است.... فیلم زاویه دید جالبی را برای بیان این داستان واقعی انتخاب کرده تا به وجوه شخصیتی عجیب‌ترین و پرکارترین قاتل زنجیره‌ای دنیا بهتر پی ببریم. برای تماشای فیلم می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید یا به بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر بروید.

>>> تماشای رایگان فیلم با دوبله اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). اگر در تماشای فیلم مشکل داشتید آخرین خبرتان را به‌روز کنید.
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برچسب‌ها