کد خبر 161364
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با«حیات»؛

حادثه چوار، تراژدی دردناک جنگ تحمیلی است

حادثه چوار، تراژدی دردناک جنگ تحمیلی است

نماینده مردم ایلام با اشاره با بیانات رهبری گفت: باید با انجام کارهای فرهنگی و هنری، مردم جهان را از این حادثه تلخ و کودک کشی آگاه کرد.لذا از دولت، صدا وسیما، وزارت نفت خواستار ساخت باشگاه در زمین فوتبال و یادبودی برای شهدای چوار هستیم.

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به سالگرد شهدای نوجوان و جوانان زمین فوتبال چوار گفت: در 23 بهمن سال 1365 تعدادی از نوجوانان ایلامی به مناسبت پیروزی انقلاب و یادواره شهدا در زمین فوتبال خاکی چوار مسابقاتی را به منظور پاسداشت رشادت های غیورمردان در جبهه ها در برابر حمله ناجوانمرادنه رژیم بعث عراق ترتیب داده بودند. متاسفانه هواپیمای دشمن بعد از رصد بازی پر از نشاط این نوجوانان در حمله ای ناجوانمردانه آنان را مورد حمله هوایی قرار داد. 

وی افزود: این حادثه تلخ، تراژدی دردناک و عمیقی است برمبنای مظلومیت نوجوانان و جوانانی که جز شادی، شور و نشاط زندگی در جهان هستی پیام دیگری نداشتند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم بعث عراق از ابتدای حمله خود به ایران برخلاف قوانین حقوق بشر در بی عدالتی تمام به مکان های که زنان، کودکان و مردم عادی حضور داشتند، حمله می کرد و با بمباران شیمایی مردم بی گناه را مورد هدف قرار می داد که این نقض تمامی قوانین حقوق بشر است و این بار در حمله هوایی به زمین فوتبال چوار 15 جوان و نوجوان را به شهادت رساند.

فلاحی با اشاره به بیانات رهبری نسبت به شهدای زمین فوتبال چوار گفت: در دیداری که رهبر انقلاب با مردم ایلام داشتند به نحوه شهادت این جوانان اشاره شد و با بیان اینکه هواپیمای بعث عراق با چندین بار دور زدن بر سر این عزیزان آنان را مورد هدف خود قرار داد، فرمودند؛ باید با انجام کارهای فرهنگی و هنری، مردم جهان را از این حادثه تلخ و کودک کشی آگاه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کارهای فرهنگی و هنری که تا به حال انجام شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواستار ساخت مستند و فیلم های مرتبط با این موضوع هستیم تا جهانیان با مظلومیت شهدای هشت سال جنگ و تجاوز ناعادلانه به این سرزمین آگاه شوند. 

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از شهدای زمین فوتبال چوار نام برده ایم،گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست. امنیت و آرامش امروزمان را مدیون رشادت های شهدای هستیم. از دولت خواهشمندیم تا با ساخت باشگاه در این زمین فوتبال نام و یاد شهدا را زنده نگه دارند.

فلاحی نمایند مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تقاضا دارم تا یادبود 15 شهید چوار به نشانه توانمندی، شادابی و شور زندگی و الگویی برای جوانان این مرز بوم به پاس صبر خانواده هایشان ساخته شود.

برچسب‌ها