کد خبر 160879
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

حاشیه نگاری مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در دانشگاه خوارزمی

از فرصت شغلی و حقوق دانشگاهیان تا مسکن ملی و ساماندهی اتباع افغانستانی/ دولت با برنامه ریزی درصدد رفع همه مسائل کشور است

از فرصت شغلی و حقوق دانشگاهیان تا مسکن ملی و ساماندهی اتباع افغانستانی/ دولت با برنامه ریزی درصدد رفع همه مسائل کشور است

معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در دانشگاه خوارزمی حضور یافت و به سوالات شرکت کنندگان در این گردهمایی از فرصت شغلی و حقوق دانشگاهیان تا مسکن ملی و ساماندهی اتباع افغانستانی پاسخ داد.

به گزارش گروه خبری حیات،  سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در دانشگاه خوارزمی حضور یافت و به سوالات شرکت کنندگان در این گردهمایی پاسخ داد.

سوال اول یکی از حاضرین اشاره به استفاده نکردن نیروی متخصص و جوان در کشور بود که حسینی در پاسخ بیان کرد هدف دولت سیزدهم افزایش شرکت های دانش بنیان است که بتوان از افراد تحصیل کرده هر چه بیشتر استفاده کرد وی با اشاره به سخن حضرت آقا گفت:دهه 90 رشد اقتصادی قابل توجه ایی وجود نداشته.در ادامه حسینی گفت:یک دهه رشد اقتصادی نباشد فشار بر مردم زیاد میشود چه بسا که در این دوران تورم نیز بوده ولی با این وجود باید جبران کرد و کوتاهی نباید وجود داشته باشد،تضاد منافع نباید باشد همه چیز باید واضح و روشن باشد همچنین برخورد با افراد سوء استفاده گر در اولیت قرار بگیرد.

حسینی با اشاره بر اینکه رانت خواری مسئله ایی هست که همیشه وجود داشته و ما همواره حمایت میکنیم از واردکنندگان ولی افرادی هم در این بین بودن که وارد کننده نبودن و ما به شدت با آنها برخورد کردیم.

وی در ادامه گفت: مبحث اشتغال بحث جدی است که به دقت توسط دولت دنبال میشود و اقدامات موثری نیز صورت گرفته از جمله سه هزار کارگاه ایی که تعطیل یا نیمه تعطیل در سطح کشور بودند دوباره احیا شدن و حتی مرکزی برای احیا برپا شده است.

سوال دوم یکی از اساتید درباره افزایش درست حقوق با توجه به تورم صورت نگرفته است که در این رابطه راهکار چیست؟ حسینی در پاسخ گفت: تاکید واضح رئیس جمهور بر این است که باید رسیدگی کامل و جامع انجام شود باید ظرفیت به فعل در آورده شود چه بسا مشکلاتی نیز وجود دارد که به لطفا خدا به زودی رفع خواهد شد وجود مشکلات نشان دهنده راه درست دولت است و راه های مقابله با مشکلات باید هرچه سریع تر در دستور کار قرار بگیرد جدی ترین مشکل این روزا مشکل آبرسانی بود کشور ده سال است ک وارد فاز خشکسالی شده و این موضوع مختص این شهر نیست ولی نیاز است تدابیری برای ان اعمال شود مثل انتقال اب عمان به شهر که نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت است در این بین عده ایی اعتقاد دارن فقط صادرات باید صورت بگیرد در هر زمینه ایی، ولی سرمایه گذاری باید در کنار آن حتما انجام شود. 

سوال سوم یکی دیگر از شرکت کنندگان درباره اتباع خارجه بود مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت کشور همسایه افغانستان شاهد حجوم افراد افغانی به ایران هستیم با این وجود تدابیری برای این افراد صورت نگرفته در بخش بیمه و حتی خرید یک سیم کارات و همچنین خیلی از افراد افغان از سرشماری بازماندن دراین خصوص راهکار چیست؟

حسینی در پاسخ گفت:ایران میزبان خوبی برای مهاجران افغان بوده و ما نیز شاهد افتخار افرینی آنان در جنگ تحمیلی بودیم و قدردان آنها هستیم لذا ما نیز در پی ساخت زیرمبنای قانونی مناسب برای اتباء خارجی هستیم

آخرین پرسش موضوع مسکن ملی بود که حسینی گفت در سال اول این دولت کار بزرگی که صورت گرفت تهیه زمین بود با توجه به اینکه در برخی مناطق ایران مانند شمال کشور زمین ساخت بنای مسکونی کمتر مشاهده میشود دولت وظیفه دارد اگر زمینی هست در دست ساخت و ساز قرار دهد و حمابت میکند از سرمایه گذاران همچنین این امر نیازبه بودجه نیز دارد 

برچسب‌ها