کد خبر 156309
۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

مزایای ارتباط دیجیتالی با بیمار

مزایای ارتباط دیجیتالی با بیمار

برنامه دولت ها برای سلامت دیجیتال و مراقبت های اجتماعی نیازمند فناوری است تا اطمینان حاصل شود که مردم درمان مناسب را در زمان مناسب به عنوان بخشی از حرکت گسترده تر به سمت مراقبت های یکپارچه تر و شخص محورتر دریافت می کنند.

به گزارش گروه سلامت حیات؛  به نقل از دیجیتال هلث در حالی که ارتباطات دیجیتالی با بیماران در حال حاضر کمک می کند، گرگ مارتین، پزشک، مشاور در پزشکی بهداشت عمومی و مدیر موسس Wellola، خواستار تاکید بیشتر بر همکاری و ارزیابی است.

از آنجایی که منابع بهداشتی و مراقبتی در حال افزایش است، بسیار مهم است که بیمارترین بیماران در مکان مناسب در زمان مناسب درمان شوند. این یک هدف اساسی از برنامه دولت بریتانیا برای مراقبت یکپارچه است و فناوری نقش خود را ایفا می کند. یعنی ارتباط دیجیتالی با بیمار، که با ساده‌سازی فرآیندهای مراقبت و تشویق خودمراقبتی، به دور نگه‌داشتن افراد از بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

برای مثال، بخش‌های مجازی و خدمات بیمارستانی در منزل، با ارائه اطلاعاتی به پزشکان و بیماران که به آنها کمک می‌کند مراقبت‌های مناسب را در مکان مناسب دریافت کنند و به کاهش تعداد مراجعه‌های غیرضروری به بیمارستان کمک می‌کنند. علاوه بر این، دیجیتالی کردن فرآیند پیگیری آغاز شده توسط بیمار (PIFU) تعداد ملاقات‌های غیرضروری روتین را با درخواست از بیماران برای اطلاع پزشکان از بدتر شدن علائمشان کاهش داده است.

حتی زمانی که بیماران نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند، از فناوری ارتباطات برای نامه‌ها، قرار ملاقات‌ها و مشاوره‌ها استفاده می‌شود تا بیماران کنترل بیشتری بر مراقبت‌های خود داشته باشند و زمان برای کارکنان بالینی آزاد می‌شود. با توجه به اینکه اکنون بیش از 15 میلیون نفر در بریتانیا طولانی مدت زندگی می کنند و امید به زندگی در حال افزایش است، افزایش بهره وری برای سیستم بهداشتی حیاتی خواهد بود زیرا در تلاش برای مقابله با افزایش تقاضا است.

اما علیرغم درک بسیاری از مزایای ارتباط دیجیتالی بیمار با بیماران، کارهای بسیار بیشتری برای دستیابی به مراقبت های کارآمدتر و شخص محورتر می توانیم انجام دهیم: برای بهینه سازی استفاده از ارتباط دیجیتالی با بیماران، باید در نحوه انجام آن کارهای بهبود دهنده پایداری انجام دهیم، همکاری کنیم.

 
همکاری نیازهای بیماران را بهتر برآورده می کند
همکاری بین ذینفعان مختلف بر روی کارآیی های فوق گسترش می یابد و سفر هماهنگ تری برای بیمار فراهم می کند. برای آن دسته از کادر درمان که با سلامت دیجیتال درگیر هستیم، مشارکت بین شهروندان، خدمات، سیستم ها و تامین کنندگان این نتایج را به ارمغان خواهد آورد.

مشارکت با شهروند: فناوری فقط یک پله برای رفع نیازهای بیمار است. هیچ رویکردی برای همه نیازها وجود ندارد. ما در جامعه برای مراقبت و سلامت دیجیتال باید به بیماران این امکان را بدهیم که از راه‌های متعددی برای دسترسی به مراقبت‌های مورد نیاز خود استفاده کنند. گزینه های انعطاف پذیر و مدولار را می توان در هر مرحله از سفر بیمار استفاده کرد. این گزینه ها باید بر دسترسی در طراحی کاربر به عنوان یک اولویت کلیدی تمرکز کنند.

باید فراگیر باشیم: برای مثال 6 درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی ندارند. فناوری می تواند با هدایت افراد به کانال های دیجیتال به آزادسازی ظرفیت مسیرهای دسترسی سنتی کمک کند. در همین حال، ما همچنین می‌توانیم به حمایت از مردم برای استفاده از ابزارهای دیجیتال ادامه دهیم و به آنها قدرت دهیم که از فناوری برای کنترل معنادار سلامت و مراقبت خود استفاده کنند.

مشارکت بین خدمات و درون سیستم ها: در حال حاضر، بیماری که برای یک بیماری در خانه تحت نظر است، ممکن است برای بیماری دیگری به بیمارستان مراجعه کند. برای رسیدگی به این موضوع، خدمات باید مراقبت و ارتباط را حول نیازهای هر فرد هماهنگ کنند، یا خطر سردرگمی بیمار را به همراه داشته باشند. کار با هم حیاتی است.

سیستم های بهداشتی و مراقبتی باید اطمینان حاصل کنند که بیماران به مناسب ترین فناوری برای کمک به مدیریت سلامت و مراقبت خود دسترسی دارند. نرم افزار موجود باید به طور یکپارچه با سیستم های دیگر ادغام شود تا به تجربه بیمار بپیوندد. این امر مستلزم اقدام هماهنگ بین ارائه دهندگان خدمات و تامین کنندگان فناوری است.

مشارکت بین تامین کنندگان حصول اطمینان از دسترسی بیماران به مراقبت های مناسب در زمان مناسب می تواند با ارائه بهترین ابزار برای کار به پزشکان و بیمارستان ها بهتر به دست آید.

ابزارهای ارتباطی بیمار می توانند سیستم های ثبت الکترونیکی را به عنوان مثال، با جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات بیمار برای استفاده در چندین سیستم دیگر بهبود بخشند. این می تواند زمان را برای کارکنان بیمارستان آزاد کند، از کار چند رشته ای بیشتر حمایت کند و به مردم کمک کند تا به متخصص مراقبت های بهداشتی مناسب مراجعه کنند.

البته تامین کنندگان در دنیای تجاری فعالیت می کنند، اما بازار به اندازه کافی بزرگ است که بتوانیم با هم کار کنیم. قابلیت همکاری و استانداردها چارچوب مناسبی را برای همکاری فراهم می کند. اگر این کار را به خوبی انجام دهیم، می‌توانیم سیستم‌های کاملاً یکپارچه‌ای را به خریداران بالقوه ارائه دهیم که پیاده‌سازی آسان‌تر، استفاده آسان‌تر و ایجاد تفاوت واقعی در مراقبت از بیمار است.

 
بهبود ارزیابی تأثیر مراقبت بیمار محور
دستیابی به یک رویکرد مشارکتی و فرد محورتر به اهدافی که ما تعیین می کنیم بستگی دارد. معیارهای عملکرد فعلی تأثیر فناوری فردی را پوشش می دهد.ما باید از کاهش کاغذ، پست و .. فراتر برویم

ارتباط بیمار برای نشان دادن چگونگی ارائه فرآیندهای مراقبت کارآمدتر، کاهش فرسودگی کارکنان و افزایش مراقبت بالینی. پیوند چنین اقداماتی بسیار قدرتمند خواهد بود. آنها ما را قادر می سازند ببینیم که چگونه ارتباطات دیجیتالی بیمار می تواند در نحوه مدیریت بیمارستان، نحوه نظارت بر بیماران و احساس کارکنان در مورد شغلشان تفاوت ایجاد کند.

با این راه رو به جلو، ما می توانیم نشان دهیم که چگونه تحول دیجیتال می تواند مراقبت ها را حول نیازها و ترجیحات فرد ایجاد کند. بیایید با هم کار کنیم تا این اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها