کد خبر 155429
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»:

انقلاب اسلامی جایگاه واقعی زنان را احیا کرد

انقلاب اسلامی جایگاه واقعی زنان را احیا کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جایگاه واقعی زنان را احیا کرد، گفت: بیش از نیمی از فارغ التحصیلان و نخبگان جامعه ما را زنان تشکیل می دهند.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار «حیات» با اشاره به اینکه اقدام اخیر در حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل قطعه‌ای از جنگ ترکیبی علیه کشورمان بوده است، گفت: این اقدام از آخرین تلاش های مذبوحانه آمریکا و هم پیمانانش است که می خواستند ضربه‌ای به نظام اسلامی بزنند در صورتیکه همه آگاهان دنیا می‌دانند که زنان ایران پس از انقلاب اسلامی بیشترین موقعیت، حمایت و جایگاه و برخورداری از حقوق خود را در ایران داشتند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان بیش از نیمی از فارغ التحصیلان و نخبگان جامعه ما را زنان تشکیل می دهند .همیشه در کنکور و در دانشگاه ها بیش از 50 درصد دختران حضور دارند و درعرصه های مختلف هم حضور چشمگیر و فعالی دارند. وی افزود: مجموعه این اقدامات نشانشگر این است که انقلاب اسلامی جایگاه واقعی زنان را احیا کرده و از کرامت زنان حمایت می‌کند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه اقدام اخیر در حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل یک تصمیم سیاسی بوده خاطرنشان کرد: آمریکا در اجماع سازی علیه ایران نیز موفق نبود و تنها با فاصله 5رای در نسبت به 24رای ممتنع و مخالف توانست این تصمیم را اجرایی کند. وی ادامه داد: این نسبت معنادار آرا نشانه‌ای از حرکت دوگانه و تعارض گونه رژیم آمریکا و هم پیمانانش است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حذف ایران از کمیسیون مقام زن را می‌توان اقدامی در راستای تاثیرگذاری بر اغتشاشات دانست گفت: قطعا این اقدام هیچ تاثیری بر فضای داخلی ایران نخواهد گذاشت.

میرتاج‌الدینی درباره وظایف جامعه زنان ایران در برابر این توطئه خارجی نیز اظهار کرد: جامعه زنان ما باید پیشرفت‌هایش را به رخ جهان کشیده و اقدام به محکومیت این تصمیم سیاسی کند. وی ادامه داد: امروز کشورهای مستقلی در جهان وجود دارند که می‌توان نظر آنها را جلب کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره طمع کشورهای بیگانه برای دخالت در امور داخلی ایران هم گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل است و در صورتیکه هر گونه شائبه نسبت به دخالت در امور کشورمان به وجود آید شدیدا با آن برخورد خواهد شد. 

برچسب‌ها