کد خبر 155315
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

این جنگ شخصی است؛

فینال به صرف اکسیر جاودانگی

فینال به صرف اکسیر جاودانگی

هرچقدر هم فینال جام جهانی را نبرد بین دو تیم فرانسه و آرژانتین در نظر بگیریم اما همه می‌دانند یک جنگ شخصی با انگیزه های شخصی میان دو ابر ستاره ترکیب دو تیم بر روی این بازی سایه انداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ جام جهانی 2022 قطر هم در نهایت به ایستگاه پایانی خودش رسید و تا ساعاتی دیگر نبرد دو تیم فرانسه و آرژانتین در مرحله فینال مسابقات برگزار خواهد شد تا قهرمان این دوره از مسابقات هم مشخص شود.

این دیدار اگرچه در ظاهر نبرد دو تیم ملی فرانسه و آرژانتین است ولی انگیزه های شخصی دو ستاره ترکیب دو تیم برای فتح این عنوان حتی روی خود بازی و شرایط بازیکنان دیگر هم سایه انداخته و بخش مهمی از فوتبالدوستان دنیا هم این را به چشم یک نبرد شخصی نگاه می‌کنند که لیونل مسی و کیلیان امباپه هرکدام به دلیلی به دنبال آن هستند و باید دید در نهایت همای سعادت روی شانه کدام یک خواهد نشست. در این گزارش دلایل اهمیت این عنوان سوای ارزش ذاتی جام قهرمانی جام جهانی برای هر تیم را عنوان کرده ایم:

 

لیونل مسی؛ ثابت کن بهترینی

فوق ستاره آرژانتینی تقریباً همه عناوین فردی و تیمی را در حدود دو دهه‌ای که در اوج فوتبال دنیا بازی می‌کند کسب کرده و در کنار چند ابرستاره دیگر تاریخ فوتبال جهان به عنوان بهترین بازیکن تاریخ معرفی می‌شود ولی او در روزمه خودش یک ضعف بزرگ نسبت به ستارگانی مثل پله و مارادونا دارد و آنهم بالا بردن مهم‌ترین جام فوتبال دنیا یعنی کاپ قهرمانی جام جهانی است. 

مسی خودش اعتراف کرده تنها رویایی که در فوتبال به آن تا کنون نرسیده قهرمانی جام جهانی است و یک بار در سال 2014 تا یک قدمی فتح آن پیش رفت ولی شکست در فینال مقابل آلمان قدرتمندِ آن دورانِ یواخیم لو با نتیجه یک بر صفر حسرت بزرگی روی دل مسی گذاشت و او حالا در آخرین بازی خودش در جام جهانی (طبق گفته خودش) یک بار دیگر به فینال رسیده و فرصت دارد شانسش را برای فتح این عنوان امتحان کند.

بردن این جام برای مسی او را در فوتبال دنیا جاودانه خواهد کرد و در کنار اینکه رقابت با رونالدوی پرتغالی را با در پایان خط با اختلاف فاحشی خواهد برد، به عقیده خیلی‌ها حتی از پله و مارادونا هم پیشی گرفته و دیگر تردیدی در نام بردن او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال وجود نخواهد داشت. این آخرین فرصت لیونل مسی برای سر کشیدن اکسیر جاودانگی در فوتبال دنیاست. آیا ستارگان فرانسه این اجازه را به او می‌دهند؟ تا چند ساعت دیگر این موضوع مشخص می‌شود.

 

کیلیان امباپه؛ دومی را هم می‌خواهم

رسیدن رونالدو به 37 و مسی به 35 سالگی یک پیام برای فوتبال دنیا دارد و آنهم پایان این رقابت شگفت انگیز و فتح عناوین شخصی و تیمی در دو دهه گذشته است و اگرچه به نظر می‌رسید با کنار رفتن این دو نفر، دیگر به این زودی‌ها شاهد ظهور ابرستاره ای در فوتبال دنیا نخواهیم بود، ولی با توجه به شرایط حال حاضر گزینه‌هایی برای آقایی در فوتبال دنیا برای آینده وجود دارند و نفراتی مثل امباپه، هالند و نیمار را ستارگان نسل بعدی فوتبال می‌شناسند. 

در میان این اسامی امباپه را می‌توان جلوتر از رقبایش در نظر گرفت. او خودش را تبدیل به مهم‌ترین بازیکن در PSG پرستاره کرده است و در فرانسه هم این روزها چهره اول تیمش محسوب می‌شود. امباپه برخلاف رونالدو و مسی که برای  فتح جام جهانی تا روزهای پایانی فوتبالشان منتظر ماندند، این مقام ارزشمند را در 19 سالگی فتح کرده و شگفت انگیز اینجاست که امروز در 23 سالگی شانس این را دارد که برای دومین بار آن را بالای سر ببرد و این یک رکورد فوق العاده برای او محسوب می‌شود. امباپه هنوز ابتدای راه فوتبالش است و فرصت این را دارد که توپ طلا، کفش طلا، جایزه the best فیفا و قهرمانی های مختلف در لیگ قهرمانان اروپا و سایر تورنمنت ها را تجربه کند و پادشاه مطلق آینده فوتبال دنیا باشد ولی گام اول او و خواسته امروزش فقط یک چیز است، کسب دومین کاپ قهرمانی جام جهانی در 23 سالگی. آیا او موفق به عبور از سد محکم مسی و یارانش در این مسیر خواهد شد؟ چند ساعت دیگر معلوم می شود.

برچسب‌ها