کد خبر 152416
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

شهادت دو رزمنده الحشد الشعبی در حمله داعش به سامرا

شهادت دو رزمنده الحشد الشعبی در حمله داعش به سامرا

دو رزمنده سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در حمله عناصر گروه تروریستی «داعش» به شهر مقدس سامرا به شهادت رسیدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سازمان الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که دو تن از نیروهای بسیج مردمی هنگام مقابله و دفع حمله گروه تروریستی داعش به شهر مقدس سامرا واقع در استان «صلاح الدین» به شهادت رسیدند.

الحشد الشعبی اسامی این شهدا را «باسم شلاکه» و «مهند شهاب» اعلام کرد.

با وجود شکست داعش در عراق همچنان بقایای این گروه تروریستی در بخش های از بغداد، پایتخت و استان های دیاله، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و الانبار هر از گاهی با استفاده از اصل غافلگیری دست به تحرک و انجام عملیات های تروریستی کور علیه شهروندان و نظامیان عراقی می زنند.

سازمان الحشد الشعبی که با فتوای مرجعیت عالیقدر شیعه عراق و از دل قشرهای مختلف جامعه عراق برای مقابله با داعش متولد شده است، جزو مهم ترین نیروهای رزمی در نبرد با تروریست ها به شمار می رود.

الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال 1393 (2014)، با فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعه عراق تشکیل شد؛ نیرویی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانست در یک نبرد بی امان 3.5 ساله به پیروزی‌های بزرگی دست یابد و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان 1396 یکسره کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها