کد خبر 151894
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

جشن امضا کتاب «مهربان تر از مرگ» برگزار شد

جشن امضا کتاب «مهربان تر از مرگ» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «مهربان تر از مرگ» اثر دکتر ناصر پروانی، عصر روز سه شنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر ناصر پروانی (نویسنده و شاعر کتاب)، دکتر لیلا میرصفایی (مشاور پزشکی داستان)، استاد رضا عبداللهی (شاعر و پژوهشگر)، دکتر سیده الهام میرباقری و حسین زهی مدیرعامل یونی بوک در ساختمان شناسا واقع در تهران برگزار شد.

برای برگزاری این مراسم که کافه سینرژی، یونی بوک و کانون ادبی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همکاری داشتند، در ابتدای مراسم به بررسی، تحلیل و معرفی کتاب «مهربان تر از مرگ» پرداخته شد.
دکتر باقری در مورد داستان کتاب گفت: کتاب «مهربان تر از مرگ» اجتماعی و درباره جلوه‌های عاشقانه در زندگی خانوادگی است. کتاب خانواده محور است و مفاهیم مقایسه، گذشت، حسادت، لجبازی و تاثیرشان بر مسیر خانواده از جمله موضوعات مهمی هستند که در داستان مهربان‌تر از مرگ درباره آن‌ها صحبت شده است. در طول داستان کتاب گاهی بسیار غمگین  و گاهی با حضور عشق در داستان ذوق زده می شویم. کتاب پر از آرایه های ادبی و شعر است به گونه ای که در هنگام خواندن کتاب مخاطب متوجه می شود، نویسنده کتاب شاعر است. دکتر ناصر پروانی در کتاب از  دو غزل کامل، یک شعر نو و تک بیت های متعددی استفاده کرده است. 
وی افزود: در ابتدای داستان با روایت یک زندگی عاشقانه روبه رو می شویم؛ فرهاد مردی است که دیوانه‌وار همسرش را می‌پرستد اما گندم همسر فرهاد یک سال پیش در یک تصادف وحشتناک مرده است و اعضای بدنش را اهدا کرده‌اند و با این حال فرهاد هنوز با این اتفاق کنار نیامده است. او هر روز منتظر گندم است و لباس‌های او را به خشکشویی می‌برد و وانمود می‌کند همسرش قرار است بالاخره به خانه بیاید. در روز سالگرد فوت گندم فرهاد با زنی که میزبان قلب گندم است روبه رو می شود و اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود فرهاد دوباره عاشق شود.
دکتر میرباقری ادامه داد: در ابتدا یک عشق اساطیری را می بینیم اما کمی که در روند داستان پیش می رویم به زندگی واقعی نزدیک تر می شویم. از دکتر پروانی علت نوشتن کتاب را جویا شدیم و گفت: طی شانزده کتابی که نوشته بودم همیشه خلا یک رمان عاشقانه را حس می کردم و کتاب «مهربان تر از مرگ» روایت یک زندگی عاشقانه است.
در ادامه مراسم دکتر میرصفایی درباره حضورش در کنار دکتر پروانی هنگام نوشتن کتاب بیان کرد: در اینگونه داستان ها عموما با افراط و تفریط روبه رو هستیم، من خواستم داستان کتاب رو به واقعیت پیش برود زیرا من از نزدیک با افرادی که پیوند قلب انجام می دهند ارتباط دارم و در این کتاب برخلاف داستان های دیگری که در این زمینه نوشته شده است ما با کلیشه ها روبه رو نیستیم، بر خلاف انتظار عموم مخاطبان فرهاد عاشق خانمی که میزبان قلب گندم شده، نمی شود.
پس از معرفی و نقد و بررسی کتاب، در پایان مراسم جشن امضای دکتر ناصر پروانی برگزار شد. 
کتاب «مهربان تر ازمرگ» هفدهمین اثر دکتر ناصر پروانی است که تمام عواید حاصل از فروش کتاب جهت تهیه لوازم التحریر کودکان بی بضاعت هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها