کد خبر 151813
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

رویای صدام برای اشغال خوزستان چگونه نقش بر آب شد؟ رسانه ها نقش ارتش در جنگ و شهدای ارتشی را مورد توجه قرار دهند

رویای صدام برای اشغال خوزستان چگونه نقش بر آب شد؟ رسانه ها نقش ارتش در جنگ و شهدای ارتشی را مورد توجه قرار دهند

مدیر پایگاه اطلاع رسانی شهدای ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرف 6 روز نخست جنگ از پیشروی و هجوم ناگهانی عراق پیشگیری کرد و ظرف 2 ماه نخست ارتش عراق را زمین گیر کرد تا رویای صدام برای اشغال خوزستان به کابوسی تلخ برای او بدل شود.

سرهنگ مجید شیخیان کازرونی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای ارتش و نماینده ارتش در بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «حیات طیبه» درباره ضرورت نامگذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره) بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش شرایط بسیار غریب و مظلومی داشت و از طرفی دیگر مورد هجمه عناصر ضد انقلاب بود. همچنین متاسفانه خیلی از افراد به علت تبلیغات منافقین چنین برایشان وانمود شده بود که به ارتش نیازی نداریم‌ و‌ارتشی که زمان قبل از انقلاب ایجاد شده باید منحل شود. اما کسی خبر نداشت که در درون و بدنه ارتش افرادی با حضرت امام خمینی (ره) در ارتباط هستند و اخبار ارتش را به حضرت امام می‌رساندند و ارتش را عضوی از مردم می‌دانستند. حضرت امام خمینی (ره)مانند همیشه با بصیرت الهی  این توطئه را در اولین روزهای شکل‌گیری خود ناکام گذارد. ایشان بیشترین حمایت را از ارتش کرد و در هر فرصتی از ارتش، نگهداری ارتش و اینکه ارتش از ملت است صحبت کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان و تاثیر منفی در روحیه ارتشی‌ها امام پس از گذشت سه ماه از پیروزی انقلاب اسلامی با ابتکاری زیبا و بزرگ 29 فروردین ماه را، روز ارتش جمهوری اسلامی تثبیت کرد و به همه اعلام کرد که ارتش، ارتش این کشور و اسلام است و باید آن را حمایت کنند. با رژه ی ارتش مردم هم در صحنه شرکت کردند و از ارتش حمایت کردند که الحمدا... هنوز هم ادامه دارد.

نماینده ارتش در بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره خدمات شاخصی که ارتش در دوران دفاع مقدس ارائه داده است، تصریح کرد: تلاش موفق ارتش در طراحی و وارد کردن ضربات کوبنده به متجاوزین بعثی، به ویژه تثبیت و زمینگیر کردن ارتش دشمن، جزء اولین اقدامات اساسی بود که زمینه پیروزی‌ها و توفیقات بعدی رزمندگان را فراهم کرد. همچنین ارتش ظرف 6 روز نخست جنگ از پیشروی و هجوم ناگهانی عراق پیشگیری کرد و ظرف 2 ماه نخست ارتش عراق را زمین گیر کرد تا رویای صدام برای اشغال خوزستان به کابوسی تلخ برای او بدل شود. این دلاوری  در  حالی بود که خود ارتش در معرض انواع تهاجم های ضد انقلاب داخلی و حتی فشارهای بیرونی مانند تحریم، نفروختن اسلحه و قطعات مورد نیاز بود و موفق شد تا خدمات مهمی چون حفظ یکپارپگی کشور، حفظ و صیانت از نظام جمهوری اسلامی و زمین گیر کردن دشمن متجاوز را به انجام برساند.
وی اضافه کرد: وقتی که انقلاب به پیروزی رسید، تحریم های نظامی آمریکا و فروشندگان اسلحه، کشور را با مشکلات بسیاری رو به رو کرد، تامین و نگهداری از تجهیزات پیشرفته، چالش های بزرگی بودند که باید چاره ای برای آنها اندیشیده می شد. در این دوران بسیاری بر این باور بودند که نیروهای داخلی قادر به نگهداری از سیستم های فنی نیستند اما نیروهای ارتش نشان دادند که به بهترین وجه قادر به نگهداری و آماده سازی آنها هستند.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای ارتش درباره مظلومیت ارتش و شهدای ارتش اظهار کرد: علت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد، زمانی‌ که ذهنیت منفی در مردم راجع‌به ارتش ایجاد می‌شود اصلاح این ذهنیت نیاز به تلاش چندین برابر دارد افراد زیادی گفتند ارتش طاغوتی است که همین امر باعث شد  زمینه منفی در مردم بوجود بیاید تا اینکه ارتش با حماسه های از جمله  شهید شیرودی، کشوری، بابایی و شهدایی که در اوایل انقلاب به شهادت رسیدند ذهنیت منفی مردم را کم کم از بین بردند و مردم ایمان پیدا کردند ارتش و بدنه ارتش دارای نیرویی پاک، با اخلاص و طیبه است. همچنین ارتش مانند نیروهای انقلابی  زمینه‌های لازم را برای فعالیت های گسترده وعمیق مردم نداشت. نیروهای دیگر مانند بسیج، جهاد، سپاه و.. که زمینه‌های بهتری برای کار فرهنگی در اختیارشان بود، اما نیروهای ارتش به آن شکل در مسجاد، پایگاه ها و مجامع عمومی حضور نداشتند زیرا  نیرویی بود که بیشتر در یگان ها، پادگان‌ها و امدادها فعالیت داشت و باید مرزها را حفظ می‌کردند.
سرهنگ شیخیان کازرونی  بیان کرد: خوشبختانه امروز ارتش در بطن مردم خدمت و فعالیت می‌کند. همچنین در کارهایی که مربوط به ارتش نیست پیش قدم است. یکی از ابعاد مظلومیت های ارتش جمهوری اسلامی، مظلومیت شهدای شاخص ارتش است. شهدایی که کمتر به آنان اهمیت داده شده و به خانواده‌های آنان رسیدگی‌های لازم انجام نمی‌شود. شهدا متعلق به همه هستند نه فقط ارتش و نباید بین شهدا فرقی قائل شوند. امیدوارم عزیزانی که متولی امور فرهنگی هستند این موارد را مراعات کنند و رسانه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌‌کنند به این نکته توجه کنند و ارتش را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا مردم بدانند بیش از 48 هزار شهید ارتش فدا کرده است.

برچسب‌ها