کد خبر 151748
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

سامانه اسناد ایثارگران با مشارکت بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یکپارچه می شود

سامانه اسناد ایثارگران با مشارکت بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یکپارچه می شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران در دیدار با رییس سازمان اسناد دفاع مقدس تاکید کرد:اسناد فرهنگی ایثارگران و دفاع مقدس هویت ملی و میراث گرانبهای تاریخ ایران اسلامی هستند که بایستی ضمن حفظ، نگهداری و صیانت به بهترین شیوه و ابزار منتشر شوند و در اختیار همگان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار حیات طیبه،  دکتر محمدعلی فقیه امروز دوشنبه 5 اردییهشت ماه در دیدار با سردار غلامرضا علاماتی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران  آمادگی تبادل اطلاعات دیجیتال اسناد فرهنگی  ایثارگران را دارد خاطر نشان کرد:  نقش آفرینی و مشارکت همه دستگاههای کشور در نهضت جمع آوری اسناد و نیز تسهیم مخازن اسنادی برای ایجاد سامانه ای جامع و یکپارچه در این راستا ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امورایثارگران در زمینه جمع آوری و حفظ اسناد مکتوب  فرهنگی شهدا و ایثارگران اهتمام جدی دارد تصریح کرد: امسال تمام اسناد فرهنگی ایثارگران در قالب سامانه جامع اسناد افتخار از طریق بارگذاری روی اینترنت در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و کاربران دسترسی کامل به 9 میلیون سند شهدا ، جانبازان و آزادگان خواهند داشت.

در ادامه سردار علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس نیز ضمن تاکید بر هم افزائی تمام دستگاهها جهت یکپارچه سازی اسناد مرتبط با دفاع مقدس تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به دنبال ایجاد سامانه ای یکپارچه برای جمع آوری و نشر اسناد مرتبط با دفاع مقدس با همکاری کلیه دستگاههای مرتبط است.
وی آمادگی همکاری مشترک اسنادی با بنیاد شهید و امورایثارگران را اعلام و تصریح کرد: امسال گام های اساسی در زمینه دیجیتالی سازی اسناد مرتبط با دفاع مقدس برداشته خواهد شد.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امورایثارگران نیز در این نشست اسناد شهدا و ایثارگران را هویت ملی و فرهنگی ایران اسلامی برشمرد و افزود: این هویت بر خاسته از بطن مردم و اقتدار آفرین است و تمام مردم بر اساس حقوق دسترسی آزاد به اطلاعات، بایستی به این اسناد دسترسی آسان و سهل الوصول داشته باشند.
وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 66 هزار خدمات اسنادی به افراد حقیقی و حقوقی مراجعه کننده ارائه شده است و بزودی سامانه اسناد افتخار به صورت بر خط و آنلاین پشتیبانی شده و تحت وب خدمات اسنادی فرهنگی ایثارگران را به کلیه مراجعه کنندگان ارائه خواهد نمود.

برچسب‌ها