کد خبر 151681
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مدیران بنیاد در اجرای برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشند

مدیران بنیاد در اجرای برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشند

 نخستین همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1401 روز یکشنبه 21 فروردین ماه با محوریت برنامه عملیاتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت سراسری و ویدئو کنفرانس در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش «حیات طیبه»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین و با تأکید بر اهمیت خدمت رسانی به ایثارگران، گفت: فرصت خدمت زودگذر است و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به میثاق خدمت به ایثارگران عمل کنند که موجب رضایت قلبی آنها نیز خواهد بود.

معاون رئیس جمهور گفت: تصمیمات مدیران دارای پیامدها و آثار مثبت و منفی در بلندمدت است. مسائل امروز سازمان‌ها حاصل تدابیر مربوط به گذشته است. گذشتگان رویه‌هایی را بنا کردند که تصور می‌کردند که درست است اما امروز گرفتار آن رویه‌ها هستیم و مشکلات امروز به گذشته باز می‌گردد. اگر به صورت سیستمی به موضوعات توجه نشود پیامدهایی که فکر می‌کنیم مفید است غیرمفید و سمی است لذا باید به آثار و پیامدهای بلند مدت تصمیمات و اقدامات توجه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توان مطلق عمل کرد زیر عالم در حال رشد و پیشرفت است لذا هر کاری که انجام می‌شود باید رویکرد علمی و دلایل صحیح داشته باشد و در مورد تصمیمات، فعالیت‌ها و آثار آن در آینده مطالعه انجام شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های عملیاتی ادامه داد: در بخش‌ها و معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکردهای کلی بر مبنای مطالعات انجام شده و مبانی سیاست‌های کلی و فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری مشخص شد و برنامه‌های عملیاتی و راهبردی بر مبنای همین رویکردها تدوین شده است. این برنامه‌ها میثاق نامه‌ای را شکل داده است که مدیران بنیاد هم جهت و همسو با آن حرکت خواهند کرد و این برنامه‌ها توسط مسئولان هر بخش در لایه‌های مختلف به طرح و اقدام مبدل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: وظیفه برنامه عملیاتی پیوند دادن اهداف، راهبردها، مأموریت‌ها و چشم‌انداز است و آثار عملیاتی برنامه‌ها باید رصد شود. برای اینکه برنامه عملیاتی ضمانت اجرایی پیدا کند باید مکانیزم نظارتی ایجاد شود تا الزام اجرایی شدن داشته باشد و مدیر باید پاسخگو باشد و لازم است که شفافیت و گفتگوی درون و برون‌سازمانی مورد توجه قرار گیرد و سازمان در زمینه برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مدیران بنیاد، گفت: مسئولان بنیاد باید در حوزه مدیریت و مسئولیت خود پاسخگو باشند و در این راستا باید فهم مشترک ایجاد شود و اگر تفاوت وجود داشته باشد هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد به همین منظور باید از نظام تشویق و تذکر استفاده کرد و خواهش ما این است که این موضوع جدی گرفته شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد نیازهای بسیاری دارد، گفت: بخشی از نیازهای جامعه ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخ داده می‌شود و باید به خواسته به حق ایثارگران پاسخ داد. به نظر می‌رسد بنیاد گرفتار بحران در زمینه گفت‌وگو و ادبیات رفتاری با جامعه هدف است و لازم است که حفظ کرامت ایثارگران و رعایت ادب و اخلاق اسلامی در برخورد با جامعه ایثارگری به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: تلاش برای گفت‌وگوی سازنده با جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است. علت بخشی از نارضایتی‌ها عدم تعامل و گفت‌وگو است و باید عزتمندانه به خواسته این عزیزان پاسخ داده شود و همه مسئولان وظیفه دارند که پیگیر خواسته‌های قانونی ایثارگران باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه‌های استانی بر مبنای برنامه‌های عملیاتی خواهد بود و مسئولان بنیاد در همه سطوح موظف به رعایت همه قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های قانونی هستند.

در این نشست معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های عملیاتی و اولویت‌های خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1401 پرداختند.

در این نشست نرم‌افزار پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورالعمل‌های پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها