کد خبر 151559
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» برگزار می‌‌شود

نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» برگزار می‌‌شود

جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» برای نخستین بار با همکاری معاونت فرهنگی و آموزشی (اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران) و اداره کل فرهنگی هنری، وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج برگزار می‌گردد.

به گزارش حیات طیبه، مهم ترین اهداف جشنواره «نوای مهر» تولید آثار فاخر در حوزه موسیقی، بازشناسی محورهای جریان ساز در حوزه‌های شعر، ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ با محوریت ایران سربلند و مقتدر، ایثار، مهربانی، همدلی، عطوفت، فداکاری و ایثار اجتماعی هستند.

جشنواره نوای مهر در بخش‌های اصلی، تک آهنگ‌های تولید شده توسط گروه‌های موسیقی (سبک آزاد)، نماهنگ سرود دانش‌آموزی و سرود حرفه‌ای (گروه های کر) برگزار می‌گردد.

قابل ذکر است؛ دبیر خانه اجرایی این جشنواره را جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار برعهده دارد.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 5 دی ماه 1400 است. جوایز بخش‌های مختلف این جشنواره متفاوت هستند و به گروه‌های اول تا سوم این بخش، بنابر آرای هیات داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

همچنین در بخش نماهنگ به رتبه‌های اول تا سوم در بخش‌های کارگردانی، تصویربرداری، تدوین، فیلمنامه و موسیقی بنابر آرای هیات داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

در بخش سرود نیز گروه‌های برگزیده در زمان مشخص شده آثار خود را در مکان‌های از پیش تعیین شده اجرا و همزمان از طریق فضای مجازی و سایت جشنواره به آدرس navamehr.ir منتشر می‌شود. همچنین جایزه ویژه مردمی به سه گروه که بیشترین مخاطب و امتیاز را کسب نمایند علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، جایزه نقدی ذیل اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اعلام کرد در بخش سرود حرفه‌ای نیز به 3 گروه برگزیده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

اهداف شرایط زیر به شرح زیر است:

1- توجه به شعر، ترانه و موسیقی به عنوان ثروت ملی و ایجاد انگیزه و مسیر برای نسل نو با نگاه به موضوعات: «ایران سربلند، ایران مقتدر، شهید، فداکاری، انفاق، مهربانی، عطوفت، همدلی و ایثار اجتماعی»

2- بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند سرود و نماهنگ و موسیقی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی

3- تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینشگران موسیقی، سرود و نماهنگ با موضوع « ایثار و شهادت» و «انفاق، مهربانی، عطوفت، همدلی و ایثار اجتماعی»

4- ایجاد مجموعه آرشیو (بانک اطلاعاتی) موسیقی و سرود با محوریت فرهنگ ایثار

5- گسترش زمینه های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقاء بینش و آگاهی جامعه به عنوان مخاطب اصلی این گونه آثار هنری و ایجاد جریان سازی و گفتمان فرهنگی و اجتماعی در این زمینه 

فراخوان این جشنواره 5 آبان ماه منتشر شد و مراسم افتتاحیه 11 آبان در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان واقع در خیابان حجاب برگزار گردید و از فراخوان، سایت و پوستر جشنواره رونمایی شد و دریافت آثار رسما آغاز شد. همچنین آثار منتخب، 20 بهمن ماه 1400 اعلام می‌شود و جشنواره از 5 تا 10 اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها