کد خبر 147023
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سال جهش تولید

تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سال جهش تولید

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این صندوق برای سال ۱۳۹۹، سال جهش تولید، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری حیات، رضا ریاحی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۳۹۹ با اشاره به نامگذاری این سال با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایثارگران گرامی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، گام‌های خوبی را در مسیر تحقق «جهش تولید» بردارند. صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز مانند گذشته از تمام توان خود برای این مسئله استفاده خواهد کرد.
وی با تأکید بر لزوم برطرف شدن برخی موانع موجود در مسیر ایجاد اشتغال و تولید توسط ایثارگران گفت: مجوزهای شغلی برای راه‌اندازی مراکز تولیدی و شغلی باید در زمان کوتاهی ارائه شوند. بانک‌های عامل نیز باید برای ارائه تسهیلات به ایثارگران سرعت بیشتری داشته باشند و تسهیلاتی نیز جهت سرمایه در گردش به این عزیزان تخصیص یابد.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران افزود: از جمله اتفاقات مهمی که می‌تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال در بین ایثارگران محترم شود نگاه ویژه از سوی دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. ایثارگران گرامی دارای طرح‌ها و ایده‌های گوناگونی هستند که تخصیص منابع مناسب از سوی سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی می‌تواند زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این طرح‌ها را فراهم کند و می‌توان گفت در صورت تأمین منابع لازم مشکل اشتغال ایثارگران تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد شد.
ریاحی با بیان اینکه از زمان شروع به فعالیت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سال ۱۳۹۵ تاکنون ۲۳ هزار شغل برای ایثارگران از طریق تسهیلات این صندوق ایجاد شده است خاطرنشان کرد: متأسفانه در وضعیت فعلی و با توجه به اینکه منابع مناسبی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در اختیار صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرار نگرفته است، ارائه تسهیلات به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود و در شرایط فعلی می‌توان گفت در سال جاری امکان ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر از ایثارگران عزیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در اسفندماه سال ۱۳۹۸، ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفته است افزود: در حال حاضر پرداخت وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی از طریق بانک‌های دولتی و وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود مابین ۱۰ تا ۱۴ درصد از طریق بانک توسعه تعاون را در برنامه‌های خود داریم. همچنین وام‌های روستایی با کارمزد ۶ درصد نیز توسط صندوق ارائه می‌شوند که ایثارگران متقاضی می‌توانند جهت دریافت این وام در سامانه «کارا» ثبت نام کنند.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پایان تأکید کرد: از جمله مسائلی که ایثارگران محترم در مسیر تولید و اشتغال‌زایی با آن‌ها روبرو هستند مالیات، بیمه و عوارض‌های جانبی هستند که جا دارد با در نظر گرفتن امتیازاتی در این زمینه برای ایثارگران عزیز زمینه کاهش قیمت تمام شده و فروش مناسبت‌تر محصولات فراهم شود. همچنین صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در نظر دارد تا در راستای سال جهش تولید کمک بیشتری را به توسعه تولید و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اختصاص دهد.

برچسب‌ها