کد خبر 146250
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

گزارش تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان اش در تهران

پیکر سردار دل ها بر فراز دست های مردم تهران

پیکر سردار دل ها بر فراز دست های مردم تهران

تهران امروز شاهد حضور میلیونی مردمی بود که برای بدرقه پیکر پاک سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی،ابوالمهدی المهندس و دیگر همرزمان شهید اش آمده بودند.این مراسم صبح دوشنبه 16 دی ماه 1398 از مقابل درب دانشگاه تهران و پس از خواندن نماز به امامت رهبر معظم انقلاب بر پیکر پاک این شهدای عظیم الشأن، آغاز شد و تا میدان آزادی ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری حیات، پس از عبور کاروان شهدای مقاومت که در راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی قرارداشت، از شهرهای اهوازو مشهد مقدس، امروز صبح، پیکر پاک این شهیدان والامقام از روبروی درب ورودی دانشگاه تهران و به قصد میدان ازادی تشییع شد. حضور عظیم و میلیونی توده مردم، حتی در ساعاتی پیش از شروع مراسم به خوبی گویای رقم خوردن حماسه ای دیگر به دست امت شهید پرور و قدرشناس ایران بود که این بار در تهران اتفاق افتاد. 
این بار مردم تهران بودند که تصویری را پیش چشم جهانیانیان گشودند که با هیچ معیار و محاسبه ای از سوی آنان قابل درک نبود. ایران؛ در غم از دست دادن فرزند برومند اش یکپارچه در ماتم بود،اما این اندوه و عزا شعله های خشم ملت را بیش از پیش فروزان  کرده بود. امروز، نوبت مردم تهران بود که یک صدا، در میدان آزادفریاد انتقام را برآورند و صدای همبستگی، اتحاد و خون خواهی خود را به گوش جهانیان برسانند.
مردم با سر دادن شعار هایی چون «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «انتقام ، انتقام» در جای جای این مراسم نشان دادند که خواهان مجازات سخت و قاطعانه عوامل و مسببین این جنایت هستند و هیچ گاه شهادت مظلومانه این خادم به ملت و ارمغان آورنده استقلال و امنیت کشور به دست دولت جنگ افروز و جنایتکار آمریکا را  فراموش نخواهند کرد. 
همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت"، "بدرود فرمانده"، "یالثارات‌الحسین"و... . پرچم جمهوری اسلامی و پرچم‌هایی از گروه حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، عصائب اهل‌الحق عراق و گروه مقاومت اسلامی بحرین و گروه‌های دیگر مقاومت منطقه در میان مردم به اهتزاز درآمده بود که نشان دهنده همدری و اتحاد جریان های دیگر مقاومت با امت اسلامی ایران بود. 
حضور چهره های لشکری و کشوری در میان مردم  از جمله حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس جمهوری و نماینده ولی فقیه  و اسمائیل قاآنی فرمانده وقت سپاه قدس، خانواده های شهدا و همچنین خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی در این مراسم نیز از دیگر زوایای این رویداد بود.


آمریکا بزودی سیلی محکمی خواهد خورد
در حاشیه این مراسم مادر یکی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در حالی که تصویر فرزند شهیدش را همراه تصویر شهید قاسم سلیمانی حمل می کرد به خبرنگار حیات گفت: اگر پسرم امروز زنده بود او را به جبهه مقاومت می فرستادم تا انتقام خون سردار را بگیرد. مطمئن باشید که آمریکا بخاطر این جنایت سیلی محکمی می خورد که تا ابد فراموش نخواهد کرد.


چون نمی توانستند با او روبرو شوند از پشت او را زدند
یکی از افسران نظامی حاضر در مراسم با خشم به خبرنگار حیات گفت: قاسم سلیمانی اعجوبه نبرد میدانی و جنگ های پارتیزانی بود. 30 سال در کل منطقه جنگید اما نه اسرائیل و نه امریکا نتوانستند او را از بین ببرند. آنها چون نمی توانستند در میدان مغلوب اش کنند با توطئه خائنانه از پشت او را هدف گرفتند.


ما همه سرباز حاج قاسم هستیم
در جای دیگری از این مراسم نیز جمعی از جوانان کفن پوش یک صدا خواهان مجازات سریع مسببین این جنایت هولناک بودند و برای نبرد با آمریکا و هر گونه تجاوز احتمالی، شعار «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» را سر می دادند.
این مراسم تا ساعت 16  و پس از گرد همایی شکوهمند ملت در میدان آزادی و سر دادن یک صدای شعارهایی علیه آمریکا و دولت ترامپ به پایان رسید.
پیکر  شهید قاسم سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل خواهد شد و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان خواهد رفت.

برچسب‌ها