کد خبر 140472
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت اموزش و پرورش:

مدرسه یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت است

مدرسه یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت است

یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت" مدرسه" است و در مدرسه مهم ترین رکن" مدیر" است که باید مدیران در ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی نمایند.

به گزارش حیات، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت اموزش و پرورش گفت: یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت" مدرسه" است و در مدرسه مهم ترین رکن" مدیر" است که باید مدیران در ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی نمایند.

کارگاه آموزشی مدیران مدارس شاهد استانهای سمنان،خراسان جنوبی و یزد با حضور رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت روزهای 6 و 7 آذر ماه با حضور 80 نفر از مدیران مدارس شاهد استانهای مذکور در پژوهشکده تعلیم و تربیت یزد برگزار شد.

 دکتر دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان در رابطه با کیفیت بخشی و اجرای سند تحول بنیادین از پیشگامی مدارس شاهد در آماده سازی دانش آموزان برای زندگی آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان یکی از اسناد بالادستی آموزش و پرورش، «آموزش برای زندگی» را به عنوان یکی از اولویت ها مطرح می کند گفت: مدارس ما باید از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد تربیتی چند ساحتی تبدیل شود و دو رویکرد تربیت و فرهنگ سازی را به عنوان چکیده سند تحول مدنظر قرار داشته باشند.

دانافر با اشاره به نقش مدیران مدارس در ارتقای سطح کیفی مدارس، اذعان داشت: هر قدمی که مدیر در مدرسه برمی دارد باید به سمت تحقق اهداف سند تحول باشد و به همین دلیل مدیر باصلاحیت و باانگیزه نقش عمده ای در اجرایی شدن این سند را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش تربیت بدنی، از عدم تحرک بدنی در بین دانش آموزان خصوصا دانش آموزان دختر گلایه کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در این حوزه رقم بخورد.

در ادامه ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید استان در خصوص تعامل بنیاد شهید و آموزش و پرورش و نقش آنان در موفقیت دانش آموزان طرح شاهد سخنانی را بیان کرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت به نقش مدیران در اداره مدارس اشاره کرد و گفت :یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت" مدرسه" است و در مدرسه مهم ترین رکن" مدیر" است که باید مدیران در ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

رزاقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، کیفیت بخشی را رکن اصلی افزایش توانایی دانش آموزان دانست و از مدیران خواست به این امر توجه جدی داشته باشند.

در بخشی از این سفر، همچنین آقای رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران به اتفاق مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید ، در منزل جانباز فرهنگی مهرداوودی جانباز 70 درصد حضور یافتند و ضمن دیدار با وی از ایشان تجلیل نمودند.

برچسب‌ها