کد خبر 138901
۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در گفت و گو با حیات:

قوانین ایثارگری باید متناسب با شرایط ایثارگران بروز شود

قوانین ایثارگری باید متناسب با شرایط ایثارگران بروز شود

قوانین ایثارگری باید بر اساس شرایط زندگی و سنی خانواده های شاهد و ایثارگر به روز رسانی شود


دکتر غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ضمن بیان این مطلب به پایگاه خبری حیات گفت: بخشی از مسایلی که گریبانگیر جامعه شاهد و ایثارگر است ناشی از انعطاف ناپذیری قوانین مصوب در این زمینه است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: خانواده شاهد و ایثارگر زمانی در دوران جوانی به سر می بردند و برخی هنوز تشکیل زندگی نداده بودند و طبیعتا خواست ها و نیازهایشان متناسب با سن و شرایط زندگی ان زمان بود ولی به تدریج که بزرگتر شدند و تشکیل خانواده دادند نیاز هایشان تغییر یافت و اکنون که خودشان به سنین میانسالی و یا حتی کهنسالی رسیده اند و فرزندانشان نیز در سن ازدواج و اشتغال به سر می برند و از سوی دیگر شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه فرق کرده مطالبات و نیازهایشان نیز متفاوت شده است. والدین شهدا و خود جانبازان و ازادگان نیازهای بهداشتی درمانی و فرزندانشان نیاز به مسکن و ازدواج دارند. در حالی که قوانین ایثارگری تفاوت چندانی نکرده است و یا اگر کرده متناسب با شراط امروز جسمی و سنی و اقتصادی نبوده است.

وی افزود قوانین ما نیاز به اصلاح و بروز رسانی دارد تا بتواند مطالبات جامعه شاهد و ایثارگر را پاسخگو باشد. قوانین باید ترمیم شود و خدمات تغییر کند همانند کشورهایی که دارای بازماندگان جنگ هستند، با مطالعات و اینده نگاری ها، اقدام به اصلاح یا وضع قوانین جدیدی متناسب با شرایط شرکنندگان یا اسیب دیدگان جنگ , دفاع مقدس کنند زیرا جامعه شاهد و ایثارگر برای حفظ انقلاب و کشور وارد جنگ شدند و همه ما به ان ها مدیون هستیم.

ساعدی 

برچسب‌ها