کد خبر 138583
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

رئیس انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در گفت و گو با حیات:

بیان مظلومیت قربانیان تروریسم، زبان دیپلماسی نمی خواهد

بیان مظلومیت قربانیان تروریسم، زبان دیپلماسی نمی خواهد

برای بیان رنج هایی که به خانواده های ترور تحمیل شده نیاز به زبان دیپلماسی نیست


نایب رئیس انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به این که بیش از 17 هزار قربانی ترور در کشور داریم به پایگاه خبری حیات گفت: ما در قبال این تعداد از قربانیان موظف هستیم حقایقی از مظلومیت مردم ایران را به جهانیان نشان دهیم. به همین دلیل با تاسیس انجمن، سعی کردیم در برابر اقدامات منافقین، آمریکایی ها و تمامی کشورهایی که سعی دارند ما را به عنوان حامیان تروریسم معرفی کنند باید ایستادگی کنیم.


منصوره کرمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حیات اذعان کرد: متاسفانه دشمنان ایران به دنبال این هستند که با تطهیر منافقین، آنها را به عنوان منتقد و اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند. در حالی که آنها با به شهادت رساندن بیش از 12 هزار نفر از شهروندان کشورمان بزرگترین خیانت را به مردم کرده اند.

همسر شهید علی محمدی که شهید هسته ای و قربانی ترور است، با اشاره به فعالیت های بین المللی انجمن دفاع از قربانیان ترور گفت: با پیگیری ها و تلاش هایی که ما و سایر انجمن های بین المللی انجام دادیم توانستیم روز 19 اوت (28 مرداد) را به عنوان روز یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم در سازمان ملل به ثبت برسانیم. هرچند مشکلات مالی اجازه نمی دهد که در تمامی سخنرانی ها و همایش های بین المللی حضور داشته باشیم اما با وجود تمام کمبودها سعی می کنیم سالانه با برگزاری چندین همایش، گوشه ای از مظلومیت خانواده قربانیان ترور را به نمایش بگزاریم.

این عضو خانواده ترور با اعلام این که انجمن دفاع از قربانیان ترور مقام مشورتی دارد و در راستای انعکاس صدای خانواده قربانیان ترور گام برمی دارد، گفت: بسیاری از انجمن ها برنامه فعالیت خود را از انجمن ما دریافت می کنند؛ چرا که موفقیت های ما در زمینه فعالیت های مردمی سبب شده تا آنها اعتمادی زیادی به انجمن دفاع از قربانیان ترور داشته باشند.

کرمی ارتباط با مقام های علمی دنیا را یکی دیگر از اهداف انجمن مذکور خواند و بیان کرد: بارها از وزارت امورخارجه درخواست کردیم وقتی مقامات خارجی به ایران می آیند یک وقت ملاقات با آنها به ما اختصاص دهند تا به عنوان صدای قربانیان ترور، گوشه ای از خشونت های روا داشته شده به مردم را بیان کنیم. من بر این باور هستم که مظلومیت خاتواده  قربانی ترور را هیچ کس همانند خودشان نمی تواند بیان کند.

وی ادامه داد: برای بیان رنج هایی که به خانواده های ترور تحمیل شده نیاز به زبان دیپلماسی نیست. شاید حرفی را که من می زنم آقای ظریف نتواند در سازمان ملل بیان کند برای همین هرچه از انجمن هایی شبیه ما حمایت شود به نفع کشور، نظام و مردم خواهد بود.

نایب رئیس انجمن دفاع از قربانیان ترور با اعلام برنامه های آتی انجمن دفاع از قربانیان ترور تشریح کرد: تلاش داریم با تامین هزینه های مالی بار دیگر سفری به مقر سازمان ملل داشته باشیم و از نزدیک صدای خود را به گوش مقامات و مسئولان کشورهای مختلف برسانیم. از طرفی 29 مرداد ماه امسال هم برنامه ای به نام «اسوه های صبوری» داریم که در راستای اهداف اولیه انجمن برگزار خواهد شد.

کرمی در پاسخ به این سوال که تعامل انجمن شما با بنیاد شهید و امور ایثارگران چگونه است؟ گفت: از زمانی که آقای اسلام کریمی مسئولیت مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد ایثارگران را بر عهده گرفته برنامه های مطلوبی در جهت حمایت از تشکل ها ارائه داده اند که با این وجود آینده خوبی را در این رابطه متصور هستم.

میلاد شویکلو

برچسب‌ها