کد خبر 127726
۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

نظارت بر سهمیه اشتغال ایثارگران خراسان رضوى دقیق و جدی است

نظارت بر سهمیه اشتغال ایثارگران خراسان رضوى دقیق و جدی است

مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی گفت: نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به سهمیه اشتغال جامعه ایثارگری دقیق و جدی است.

به گزارش خبرگزاری حیات مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز گذشته در نشست خبری که در محل سازمان بازرسی برگزار شد، گفت: در سال 92و 93 بحث اشتغال جامعه ایثارگری در دستگاه های دولتی به صورت جدی دنبال شده بود که خوشبختانه تخلف جدی صورت نگرفته و به علت نبود شکایت از سوی جامعه ایثارگری در بحث سهمیه اشتغال در دو سال اخیر اقدامی جدی صورت نگرفته است . وى در خصوص سهمیه اشتغال جامعه ایثارگری ادامه داد: در بخشی از سازمان ها، خود دستگاه نظارت کافی و لازم بر فعالیت ها را دارند به عنوان مثال بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خود نظارت همه جانبه بر سهمیه های اشتغال جامعه ایثارگری دارد . وی در ارتباط با بحث نظارت بر سهمیه و اشتغال جامعه ایثارگران اظهار کرد: بنیاد استان خود به صورت جدی پیگیری امورات جامعه ایثارگری است و نظارت بر تمامی سهمیه های استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان را دارد و این فعالیت به نوبه خود یک حسن بزرگ است که از حجم فعالیت ها و بازرسی ها ی ما می کاهد. مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی با بیان اینکه علاوه بر بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی ما نیز نظارت و بازرسی داریم اعلام کرد: ما زمانی نظارت جدی بر سهمیه اشتغال خواهیم داشت که شکایتی صورت گیرد اما خوشبختانه وقتی شکایتی از سوی جامعه ایثارگری نیست یعنی همه فعالیت ها مطابق قوانین اجرا می شود. وی گفت: یکی از آسیب‌ها و ضعف‌هایی که در نظارت‌ها و بازرسی‌های به عمل آمده با آن مواجه می‌شویم عدم اطلاع مدیران و کارکنان با بعضی از قوانین عمومی و مربوط با حوزه کاری آن‌هاست که مدیران باید اطلاعات قانونی عمومی را بدانند تا در انجام مسئولیت‌ها دچار مشکل نشوند. وی با بیان اینکه عدم تسلط و اشرافیت به مقررات مربوط در حوزه مدیران اجرایی از مواردی است که در بازرسی‌ها زیاد مشاهده می‌شود، ادامه داد: مدیران باید برای رفع این مشکل در راستای آشنایی کارکنان با مقررات اهتمام ورزند. درویشیان با تأکید بر اینکه نظارت موضوعی همگانی است، بیان کرد: نظارت فقط مربوط به دستگاه‌های مسئول نیست و متأسفانه با تعداد کم مسئولان نهادهای نظارتی نمی‌توان به تمام مسائل دستگاه‌ها به خوبی نظارت داشت. وی گفت : در بازرسی‌های صورت گرفته در سال 94 مبلغ 348 میلیارد تومان به خزانه دولت برگردانده شد و میزان وجوه برگردانده شده در سه ماهه اول امسال را 95 میلیارد تومان اعلام کرد. مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین راهبرد سازمان بازرسی استان، رویکرد پیشگیرانه است که در ماده 11 قانون سازمان بازرسی مورد تأکید قرار گرفته است بر همین اساس بر موضوع نظارت در سازمان توجه ویژه‌ای شده است. وی با بیان اینکه نظارت به معنای بازرسی نیست، بیان کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و اقدامات پیشگیرانه از جمله فعالیت‌های سازمان برای جلوگیری از وقوع آسیب در دستگاه‌های اجرایی است. مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به موقع عملکرد دستگاه‌ها در افزایش اعتماد عمومی مؤثر است، تأکید کرد: به ادارات مالیات و شهرداری پیشنهاد شده که نحوه هزینه مالیات و عوارض را به مردم بگویند و مدیران نیز باید از دادن وعده‌های غیر عملی دوری کنندهمچنین یکی از آسیب‌های موجب کاهش اعتماد مردم نسبت به مسئولان، وعده‌های غیر عملی است. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال دستگاه‌های متعددی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و خواهند گرفت، ادامه داد: امیدواریم با نظارت مستمر مدیران اجرایی شاهد کاهش مشکلات در حوزه نظارت‌ها و بازرسی‌ها باشیم. درویشیان در ادامه تعداد نظارت‌ها بر معاملات در سال 94 را چهار هزار و 828 مورد به ارزش بالغ بر چهار هزار و 109 میلیارد تومان و تعداد نظارت‌ها در سه ماهه اول امسال را 597 مورد اعلام کرد. وی عنوان کرد: تعداد معاملاتی که با پیشنهاد سازمان بازرسی در سال 94 ابطال شده‌اند 61 مورد و در سه ماهه اول امسال 7 مورد است. درویشیان با اشاره به اینکه باید به سمت نظارت‌های همگانی برویم و از این نوع نظارت نیز بهره‌مند شویم، تصریح کرد: طبق دستورالعمل رئیس قوه قضائیه، واحدی در اداره‌کل بازرسی استان با عنوان اداره نظارت همگانی تشکیل شده که با استفاده از بازرسان افتخاری و استفاده از تشکل‌های غیردولتی قصد داریم تا بازرسان و ناظران را یاری کنیم. مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی رویکرد اصلاحی در دو بخش ساختاری و رفتاری در دستگاه‌ها و سازمان‌ها را از رویکردهای اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: در بخش ساختاری بیشترین مشکل به علت قدیمی بودن قوانین و متناسب نبودن با شرایط روز دستگاه‌ها است و در بخش رفتاری نیز اصلاح مشکلات دستگاه در حوزه رفتارهای ناصحیح از سوی مدیران و مجریان دستگاه‌ها دارای اهمیت است. انتهاى پیام/  

برچسب‌ها