کد خبر 154295
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

قاضی زاده هاشمی:

نقش موثر روحانیون در راهنمایی مجلس و دولت/ شهید آرمان نمادی برای شناخت حق از باطل است

نقش موثر روحانیون در راهنمایی مجلس و دولت/ شهید آرمان نمادی برای شناخت حق از باطل است

رئیس بنیاد شهید گفت: شهید آرمان علی وردی یک نماد است که اخلاص این طلبه‌ جوان، آن را تبدیل به یک رهبر و فرمانده کرد که چراغ راهنمایی برای ما شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع طلاب و فضلاء فرزند شهید که صبح امروز 17 آذرماه در شهر مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: ما در هر دوره‌ای به آزمایشی مبتلا هستیم و همه اشخاص به نحوی مورد امتحان قرار می‌گیرند و این فتنه‌های گوناگونی که ملت ما تجربه می‌کنند، برای همین است.

وی افزود: وفاداری به قانون اساسی اصل مهم و واجب ما است و اگر تمام ضوابط حاکم بر این کشور بخواهد رعایت شود، همراهان شیطان در این عالم این نظام و مردم را تحمل نخواهند کرد. نمی‌خواهم بگوییم به صورت کامل قانون اساسی را اجرایی می‌کنیم، اما به همین میزان عمل کرد، باعث شده دشمنی‌های پایان ناپذیری داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دشمنان ما را با حملات سخت امتحان کرده‌ و نتیجه‌ای نگرفته‌ افزود: دشمنان حالا به جایی رسیده‌اند که می خواهند به ملت ایران ضربه وارد کند؛ آنها به دنبال این هستند که جامعه را به دوران گذشته برگردانده که این آزمایشات سخت، افرادی را در هر دوره‌ای غربال می‌کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نقش روحانیت در این ماجرا که هم در علم و اجتهاد و هم در حوزه اخلاق و تربیت اثرگذاری جدی دارند، بسیار پر رنگ است. امروزه روحانیت در مظلومیت قرار گرفته و از بعد انقلاب مظلوم‌تر نیز شده است، چراکه باید در موضع پاسخگویی باشد.

وی با بیان اینکه به قول شهید مطهری باید یزید زمان را بشناسیم و با آن حسین وار و زینب وار مقابله کرد، گفت: جریان یزیدی امروز و نحوه مقابله با آن را باید بدانیم و روحانیون می‌توانند در عرصه‌های مختلف کمک کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه حجاب روحانیون می‌توانند حکومت را راهنمایی کنند که برخورد باید چگونه باشد. همچنین در سطح خرد و اقدامات دقیق‌تر دولت و مجلس نیاز به راهنمایی دارند و به طور کلی شناسایی عمل جریان یزیدی و نحوه مقابله سریع و هوشمندانه با آن نیاز به نظریه، فکر و ... دارد و بهترین گروه برای این کار روحانیون هستند.

وی با بیان اینکه ما شهدای زیادی داریم، گفت: شهید آرمان علی وردی یک نماد شد و اخلاص این طلبه‌ جوان، آن را تبدیل به یک رهبر و فرمانده می‌کند که چراغ راهنمایی برای ما است؛ خود شهید و نحوه شهادت او حق و باطل را مشخص می‌کند و این شخصیت‌ها می‌توانند در جهت تقویت دین خدا و برگرداندن جامعه از سرگردانی کمک کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما از ابزاری که در اختیارمان بوده نتوانستیم به درستی استفاده کنیم و حرف صحیح را به بخشی از جامعه برسانیم، اما دشمن با استفاده از فضای رسانه ای حرف‌های خود را رسانده و در چند سال اخیر چهارشنبه‌های سفید کم کم زیر پوست جامعه نفوذ کرد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ما غفلت کردیم و باید از این فتنه درس بگیریم و وارد عرصه جدی شویم.

گفتنی است در پایان این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از طلاب و فضلاء فرزند شهیدتقدیر به عمل آورد.

برچسب‌ها