کد خبر 252737
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

قنادزاده به «حیات» خبر داد؛

تهران به دنبال افزایش روابط تجاری با عربستان/ یک رایزن فعال در شرق اروپا داریم

تهران به دنبال افزایش روابط تجاری با عربستان/ یک رایزن فعال در شرق اروپا داریم

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به وجود یک رایزن مستقر در صربستان، گفت: هنوز نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید، روابط تجاری را با عربستان توسعه بدهیم.

سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با حیات، و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این سازمان درصدد توسعه روابط تجاری با عربستان است؟ گفت: در عربستان مرکز تجاری داریم و در مورد اعزام رایزن نیز مجوز دادیم.

نتوانسته ایم روابط تجاری با عربستان را گسترش دهیم

وی افزود: برای اعزام رایزن منتظریم که رابطه دو طرفه بین ایران و عربستان شکل بگیرد. ما هنوز در حوزه ها و ارتباطات تجاری نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید، روابط تجاری را با عربستان توسعه بدهیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در مورد توسعه روابط تجاری با عربستان گفت: منتظریم که طرف عربستانی اهتمام خود را برای ارتباطات تجاری بیشتر نشان بدهد. اگر روابط تجاری به یک سطح مناسبی برسد، حتما رایزن هم اعزام خواهیم کرد و این کار جزو اولویت ها و برنامه هاست.

یک رایزن فعال در شرق اروپا داریم

وی همچنین در مورد روابط تجاری با اروپا خاطرنشان کرد: در شرق اروپا در کشور صربستان در حال حاضر رایزن مستقر داریم.

قنادزاده با بیان اینکه عمده مناسبات ما با شرق اروپاست، گفت: برنامه داریم به دو یا سه کشور دیگر در شرق اروپا رایزن اعزام کنیم زیرا عمده مناسبات ما با شرق اروپاست. علاوه بر آن در چهار، پنج کشور اروپایی نیز در حال حاضر مرکز تجاری فعال داریم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha