کد خبر 249594
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛ 

افتتاح نمایشگاه ایران اکسپو با حضور رئیس جمهور در روز شنبه + جزئیات تجارت میلیاردی ایران با ۸۰ کشور جهان  

افتتاح نمایشگاه ایران اکسپو با حضور رئیس جمهور در روز شنبه + جزئیات تجارت میلیاردی ایران با ۸۰ کشور جهان  

رئیس سازمان توسعه تجارت با تشریح جزئیات برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این نمایشگاه روز شنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت امروز چهارشنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: این رویداد از جمعه صبح شروع به کار می کند. 

وی با اشاره به مشکل تامین هتل ها برای مهمانان خارجی گفت: شرکت‌کنندگان ما از ۸۰ کشور حضور دارند. همچنین ۴۰ کشور با هیات عالیرتبه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

معاون وزیر صمت گفت: از قاره آفریقا ۳۴ کشور، از قاره آمریکا ۴ کشور و مجموعا ۹۶ کشور ثبت نام داشتیم. 

ضیغمی افزود: ۲۸۰۰ نفر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که ۲۶۰۰ نفر تایید و در مرحله اخذ ویزا قرار دارند. 

وی ادامه داد: اجلاس آفریقا جمعه صبح با حضور مقامات عالیرتبه کشوری آغاز خواهد شد و بعد برنامه های B2B خواهد بود. سال گذشته بیش از یک میلیارد یورو ارزش قراردادهایی بود که در این نمایشگاه منعقد شد. پیش بینی می کنیم امسال نیز عدد قابل توجهی قرارداد منعقد شود. 

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه جهش تولید بدون جهش صادراتی امکان پذیر نیست، ادامه داد: این نمایشگاه فضای خوبی برای گروه های کالایی صادراتی و مقاصد صادراتی خواهد داشت. روز دوم افتتاحیه ایران اکسپو خواهد بود. این در حالی است که این نمایشگاه روز شنبه با حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. نمایشگاه ۵ روز است و مردم ما توانند از روز یکشنبه از نمایشگاه بازدید کنند. روز شنبه به دلیل افتتاح نمایشگاه، بازدید عمومی نخواهیم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: بازدید از پارک های علمی و فناوری و کارخانه ها از برنامه های جانبی نمایشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha